Nekromanti extremt gammla alver

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
om en rp blir säg 3000år hur många extra slag borde han få på huvudtabellen? vi har kört så att vart 100år efter 100 är ett men nu lyckades en rpslå en grym hög ålder vi är inte klara med gubben än utan stannade vi bakrundsslagen orka slå alla

sen blir han ju väldigt mycket bättre än dom andra antagligen om han inte blir inåtvänd då
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
aha,, fast det är nästan lite grymt mot honom :gremlaugh: för han borde tillex få några händelser eller nåt för han har ju left 2900 år längre än en hundra åring så det borde ha hänt lite mer saker också eller?
 

Lo0rRD

Veteran
Joined
20 Nov 2002
Messages
70
Location
Hedemora
hehe sant fast inte så ofta man kommer så högt, fast klart man kan ju säga som jag sa en gång när jag hade däckat på kvällen och vaknade upp mitt i natten väckte en kompis jag sov över hos och sa 46 i rörlighet och sen spyde jag på hans golv :gremblush: hehe vi hade spelat före festen och min gubbe hade en amulett som min gubbe trodde gav rörlighet 46 "fummlade på magiförnimelse och fummlade på slaget när jag skulle identifiera den" :gremlaugh:
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
jag hadde en gång en alv som var 5000+ och han fick inga extra slag på tabbellen förutom dom 5 han fick för att han var gammal och han fick bara sina 30 extra yrkes poäng på sina yrkes färdigheter Och han var inte inåtvänd =)

där emot blev han mobbad av sin tjugoåriga (mänskliga) kolega för att dom var mer eller mindre lika bra på sitt arbete =)(=
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
jag minns 17 år tillbaka då jag var 4.
Kommer ihåg mycket av mitt liv. Dock inte om någon säger:
Vad gjorde du den 4 april -85.
Men saker man lär sig sitter ju iaf så att du kan det till den så milda grad att du kan träna upp det igen.
Som att cykla.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
OK... det är 17 år... än är du ung pysen... när vi pratar om flertusenåriga alver så pratar vi om att minns saker från flera hundra år tillbaks.
 

carmon

Veteran
Joined
21 Jan 2003
Messages
186
Location
piteå, norrbotten
japp, men jag tror att de iaf kan komma ihåg viktigare saker som hur man smider en hästsko eller hur man aktar sig för att inte bli ihjälhackad av en yxa.
Fast det är klart de är inte lika bra på det som de en gång var om de nu inte hållit på JÄTTELÄNGE med en och samma sak.
Vissa saker sitter reflexmässigt.
Men de kan inte komma ihåg hur mycket som helst utan gallrar nog bort det oviktiga
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Exakt...

IMHO funkar det ganska bra att låta extremt långlivade varelser skapas som om de är vanliga varelser på toppen av sitt liv med fläckvis minnesbilder från en lång tid. En 2000-årig alv i vår värld skulle säkert komma ihåg korstågen (några minnesbilder i.a.f.) men ha glömt hur man slogs med svärd (eftersom det varit "ute" i minst 100 år.
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Jag kan mitt jobb bra just nu..skulle jag sluta och komma tillbaka om 40 år så skulle dom få lära mig allt igen. Så smider inte 3000 åringen hästskor väldigt ofta så lär han ha glömt det. 100 år sen så kan man inte minnas, så det går inte att kobolda och lära sig alla yrken i världen och sen tro att man ska minnas allt. Ex: hur mycket minns man från vad man lärde sig i skolan??? Inte är det mycket :gremgrin:
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Tja, jag tycker nog att man ska tillåta Psykiska, Fysiska och Övernaturliga egenskaper de första ... säg ... 10 slagen. Gör man inte det så blir nog personen OERHÖRT stark tålig snygg smart snabb osv. Vilket är orealistiskt (om det nu är realism man strävar efter) och obalanserat
Sedan är det fritt fram. Är man gammal har man nog ett ANTAL kontakter, man har säkert också råkat ut för EN DEL händelser. Desto äldre man blir desto mer nackdelar(hehe) har man dragit på sig. Om man är någon sorts taktiker eller krigare borde ha ENORMA mängder stridsvana. Ryktet bör också vara ganska högt. Man har nog samlat på sig en hel del egodelar pengar titlar osv
Låt mig gissa att pga alla nackdelar kommer denna person att vara ganska vanstäld (vilket gamla människor på ett sätt är)
 
Top