I Sagospelet Rymd kommer färdigheter att vara en del av grundsystemet (till skillnad mot Äventyr, där de är en del av de avancerade reglerna). Färdighetslistan är nedkokt till nedanstående, men input tages tacksamt emot! Är det något som saknas? Är något överflödigt?
Fetstilen är grundfärdigheten, de inom parentes inriktningar.
Data (Hacka, Programmera, Säkerhetssystem)
Kunna (Astronomi, Byråkrati, Ekonomi, Geografi, Historia, Matematik, etc)
Köra (Bil, Jaktskepp, Rymdskepp, Svävare)
Läka (Allmän medicin, Cybernetik, Första hjälpen, Specialistmedicin)
Meka (Cybernetik, Bygga datorer, Bygga robotar, Repararera dator/robot/skepp, Säkerhetssystem)
Märka (Avslöja bluff, Leta sak, Spel, Söka)
Röra (Akrobatik, Ducka, Hoppa, Klättra, Simma, Smyga, Stålsätta, Undvika)
Skapa (Skapa, Skriva litteratur/musik/annat)
Snacka (Bluffa, Köpslå, Övertala)
Strida (Obeväpnad strid, Taktik, Vapen)
Trixa (Dyrka lås, Ficktjuveri, Förfalska, Hantverk)
Överleva (Spåra, Överlevnadskunskap olika miljöer)
Fetstilen är grundfärdigheten, de inom parentes inriktningar.
Data (Hacka, Programmera, Säkerhetssystem)
Kunna (Astronomi, Byråkrati, Ekonomi, Geografi, Historia, Matematik, etc)
Köra (Bil, Jaktskepp, Rymdskepp, Svävare)
Läka (Allmän medicin, Cybernetik, Första hjälpen, Specialistmedicin)
Meka (Cybernetik, Bygga datorer, Bygga robotar, Repararera dator/robot/skepp, Säkerhetssystem)
Märka (Avslöja bluff, Leta sak, Spel, Söka)
Röra (Akrobatik, Ducka, Hoppa, Klättra, Simma, Smyga, Stålsätta, Undvika)
Skapa (Skapa, Skriva litteratur/musik/annat)
Snacka (Bluffa, Köpslå, Övertala)
Strida (Obeväpnad strid, Taktik, Vapen)
Trixa (Dyrka lås, Ficktjuveri, Förfalska, Hantverk)
Överleva (Spåra, Överlevnadskunskap olika miljöer)