Nekromanti fältslag... (SL/neo)

samiis

Warrior
Reglerna för färltslag, belägringar...

Är det mycket regler eller ganska lite???

Om det är 'ganska lite', skulle det inte gå att på något sätt, med tillstånd från neogames, skicka de reglerna till mig???

Eftersom de inte går att få tag på...

snääääääälla... /images/icons/kiss.gif

Mouja

Hero
Om jag inte hade boken skulle jag kört med 99.99% improvisation... Om du såg på 'Jeanne d arc' så kan du ju ha fått lite idéer om hur det går till...

swazze

Swordsman
Du menar att man ska skrika sig halvt fördärvad med en röst som inte bär /images/icons/grin.gif

Mouja

Hero
hehe.. japp och sedan ska man ta initiativen trots att man inte kan slåss alls och trotsa alla odds och bli skjuten i bröstkorgen och överleva... sedan så är fältslaget/belägringen över när man mår bra igen

swazze

Swordsman
Jo det kan nog vara värt att testa, sen när det skiter sig kan man ju alltid skylla på Gud.

Du vill ändå inte ha reglerna för fältslag därifrån. Jag fortsätter hävda att de är skräp.

Är det intressanta hur striden fortlöper, eller vad som händer med Rp?
Om det är Rp som står i centrum så fokusera på vad som händer kring dom. Vilka strider blir det där, vad händer där, vilka order kommer fram? Håll det på en enhetsnära berättarnivå. (låt gärna Rp få en chans att göra något viktigt!). Utgången av striden kan du lösa med att slå ob3T6 några gånger, bestämma utgången från det. Jag vet att det här är lite väl godtyckligt, o FMMSL protesterar högljutt här bakom mig, men det är i alla fall bättre än att använda reglerna i boken!
Om fältslaget är det viktiga så rekommenderar jag att du sätter dig o letar igenom några andra rollspel efter regler. Har för mig att reglerna i DoD Gigant inte var så illa. Så det så! Annars får du väl hitta på egna.

Varg

Veteran
Reglerna i Gigant!!! Snälla människa, försök spela ett fältslag med dom och du blir både förbannad och road.
EON:s fältslag är mycket bra pgr av att de är väldigt flexibla. Du kan tex skicka in en 3:e, 4:e osv fiende...
+ att det är väldigt kul att vara fältherre i EON:s regler.

/Varg

Arvid

Warrior
Det är ganska mycket regler (en jäkla massa sidor) så jag tror det kan bli svårt att skicka över dem.
Om du nu får tag på boken och ska spela en strid där rollpersonerna inte är fältherrar så har jag ett tips. "Spela slaget" regelmässigt innan så att allting redan är bestämt. Det flyter på mycket bättre, om man ska använda reglerna under slaget så blir det för långsamt och mycket regler för att det ska bli intressant. Har du spelat slaget innan så följer du ändå reglerna (och får dessutom tid att se till att det blir rätt) så det blir realistiskt.

Vindhand

Myrmidon
Tänka sig... jag skrev just ned ett system för strid som jag hittade på för ett tag sedan. Det är ganska regellätt i.of.s. och kräver en del SL-inverkan så jag vet inte om det passar Eon.

Det finns hursomhelst i DoD-forumet (närmare bestämt här).

Inga garantier utfärdas. [le]