Är det någon SL som har spellett ett fältslag eller som har låtit sina spelare leda en armé? Jag har haft lite funderingar i den riktningen och skulle uppskatta alla tips och råd jag kan få. Hur pass bra fungerar fältslagreglerna i praktiken?
Fältsalg har mina spelare råkat ut för rätt ofta. Dock brykar det sluta med att man äger ett hertigdöme eller mer och måste fíxa nya kartor. Jag själv är just nu med en av mina gubbar kung över "Västsoldarn" då jag skulle avleda uppmärksamheten hos damarierna så att kungen av soldarn kunde inte deras land. Kungen fick problem så jafg fick slåss själva och jag vann med min lilla styrka som faktiskt var 8 ggr så liten som deras här. Sedan tog jag över västmark med de nya styrkorna och bröt mig fri från soldarn. Nu ska vi se. Jag tror att mitt rike kommer att klara sig en stund om inte jargien invaderar.
Hursomhelst, Var försiktig med att ge dem för mycket makt, då blir det som för mig, jag kan inte längre spela min riddare för att han blev majestät. Men mindre fältkampanjer är faktiskt rätt skoj.
Jag glömde säga en sak, ha allt på papper!!! Annars glömmer du allt. Ha reda på hur de olika trupperna är uppställda och fixa en miniräknare. Det där med miniräknaren är viktigast. Det är hur jäkla svårt som helst annars.
Riktigt så mäktiga hade jag nog inte tänkt att de skulle bli. Men kanske de skulle kunna leda ett par hundra man eller så. Det känns något mer rimligt.
De var mina strateger, riddare och två var till och med bara spejare som jag bara träffade en gång. De deltog dock i striderna och fick sin beskärda del av äran och berömmelsen.
Och dom två som "bara" var spejare, och en riddare, lyckades smita förbi fiendestyrkorna under en belägring och hämta förstärkningar, och rädda den blivande kungen av "Västsoldarn" och hans styrkor.
Det är mycket viktigt att dom som tycks vara obetydliga också får en del av det roliga, så se till att det blir lite fördelning på äran. Det är trots allt inte bara strategerna som vinner krigen.
Och vad fick man för det??? Inte ett jävla dugg... Här hjälper vi dig och vad får... öh... får... Loke! Skulle våra RP:s vilja ha nåt? /images/icons/wink.gif
//Frixeray - Som f.ö. passerade 14 på sin dödslista i fredags
Tja till att börja med skulle man vilja ha sin lön, sedan skulle man viljs ha en lite mindre bonus på det. Tex: lite pengar! Eller kanske en lite attack mot jargien? Man är vällan Kamorian.
Har gjort det. Skickade svar för några minuter sedan.
Min kamorian fick inget baroni för övrigt. (Han fick prata med Benji och CO istället, och den stora äran av att bli stucken i knät av den samme. (Känner mig hästig)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.