Nekromanti Fältslagsregler?

Pom

Swashbuckler
Jag letar efter bra fältslagsregler till D&D 3.5 (eller 3e).

Fältslag dryftas ibland på forumet och många goda idéer har jag hittat och några få titlar, men jag är alltså inte ute efter hur man gör sådana regler eller vilka som är bra i andra regelsystem. Jag har ingen lust att behöva konvertera från något annat system. Regler specialskrivna för D&D 3.5 (ja, ja, eller 3e) eller ingenting.

Detta vill jag att reglerna skall innehålla:

-En någorlunda snabb metod för att avgöra vilken sida som vinner ett fältslag.
-Reglerna skall klara arméer mellan på mellan 100 och 100 000 individer.
-Reglerna skall klara magiker och monster av alla slag som stridande enheter.

Finns sådana regler någonstans i sinnevärlden?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Några titlar...

Fields of Blood och Cry Havoc är två av de böcker som berör det här som finns ute. Jag har inte undersökt saken närmare men kolla in den här tråden på EN World! Där nämns väl också att WotC själva har planerat en book vid namn Battlefields som också torde ha ett system för fältslag.

Pom

Swashbuckler
Re: Några titlar...

Jag känner till titlarna ytligt, främst från tråden du hänvisar till, men tack ändå. :gremsmile:

Hm, jag har faktiskt inte läst tråden noggrannt till slut. Bra att du påminde mig om den.

Archer

Swashbuckler

Complete Warrior som jag har stående i hyllan, men ännu inte har läst igenom, verkade ha något som berörde fältslag att göra då jag snabbt bläddrade igenom den. Jag kan dock inte säga om det är relevant eller inte för ditt fall...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Black Company

Nya Black Company innehåller visst regler för "större skalor också". Jag dristar mig till att saxa ur en recension på EN World:

"After the Character combat, rules are provided for Company Scale combat (small to middle sized units) and Army Scale combat (huge hosts of troops). The rules are fairly straightforward and incorporate the actions and presence of the PCs. While they're not as detailed as what you'll find in a dedicated product such as Cry Havoc or Fields of Blood, they are certainly a very workable system for people who want to stay more focused on the PCs without pretty much breaking out a set of wargaming rules."

Pom

Swashbuckler
Re: Black Company

Tackar. Låter lockande.
Någon som har mer info om Black Companys Army Scale combat?

Pom

Swashbuckler

Tack för tipset. Hm. Hm.

Jag får kanske gömma mig på SF-bokhandeln efter stängningsdags och läsa igenom de förslag jag fått.

entomophobiac

Low Prep High Play
Cry Havoc och Warcraft

Om du spelar Warcraft så finner du Cry Havoc systemet i boken Alliance & Horde Compendium.

Pom

Swashbuckler
Re: Cry Havoc och Warcraft

Okej. Men har Cry Havoc ett sådant "instant resolution" system som jag söker?