Nekromanti Fängelse ön.....

Xenon

Veteran
Jaha då hade man en liten tanke igen då.

Har suttigt och funderat lite.

Kom för ett tag sedan fram till ett i mitt tycke intressant uppslag till en kampanj.

Blev lite inspirerad av idén Australien och fängelse.
Jag menar skulle det inte kunna vara intressant med en fängelse ö i kampanj syfte?

Har funderat på vilken land som skulle kunna ha en så långt framskriden
Människosyn så att de inte väljer att avsluta någons liv för det allra minsta.

Vore tacksam för synpunkter och förslag.

//Xenon

Hartland

Warrior
Hade du varit spelledare och inte spelare skulle jag be dig kolla i "de förlorades sissta hopp" där den Soldiska ön Vargön porträteras. Du kanske ska fråga Ljusetsriddare om lov först i alla fall...
Det är en trevlig liten fängelse ö med stenbrott och allt. Det är ungefär vad jag tänkte säga...

/Hartland - tycker att fängelset går seeeegt att spela om man vill och det ville jag :gremtongue:

Xenon

Veteran
Hmm kanske skulle ta mig en liten titt på det hela..

sen vad gäller spel ledandet så är ju jag iofs. speledare men har lite svårt med spelare i staden där jag bor....

har dock inte läst några färdiga äventyrs moduler och där av min avsaknad av kunskap av fängelse ön...

men det är möjligt jag tar mig en titt på det hela.
kommer ju givet vis inte att sätta mig i en sitts där det kan inebära att jag inte får vara med och spela.. :gremgrin:

Men tack ändå.

zokie

Veteran
ön heter berenholt och ligger söder om det jargiska kejsardömmet

Xenon

Veteran
så det finns en officiell Ö i eons värd som ligger söder om jargien.

eller är det bara du som tycker att det är en bra placering?

eller är det en rättelse på Hartland's plasering?

Ceram

Hero
Berenholt

så det finns en officiell Ö i eons värd som ligger söder om jargien.

eller är det bara du som tycker att det är en bra placering?

eller är det en rättelse på Hartland's plasering?
Provinsen Berenholt innehåller en mängd fångar åtminstone på en av öarna. Staden Pelm är ett stort fångläger har jag för mig. Kolla upp geografica mundana vilket är precis vad jag skulle gjort om jag orkat hämta den... Provinsen ligger i igonhavet strax söder om det jargiska fastlandet. Den har dock ingenting med ön i Soldarn Hartland nämnde att göra tror jag.

Saurhyandowen

Veteran
Jag tycker det skulle vara en intressant kampanj, förutsatt att det verkligen ligger en tanke bakom varför man ska åka dit.

Xenon

Veteran
Re: Berenholt

tja det är väll dags att införskaffa geografica mundana.
tycker bara det är lite tråkigt att handla massa böcker som hela tiden kommer ut i nya "förbätrade versioner" men men sådant är livet.

Ceram

Hero
Re: Berenholt

Det står nog ungefär samma sak i gamla Mundana boken skulle jag tro... Jaja det står iallafall att det är ett fångläger där också...

DFSH?

"Hade du varit spelledare och inte spelare skulle jag be dig kolla i "de förlorades sissta hopp"..."

Är det något jag missat, eller menar du "De Fördömdas Sista Hopp"? Om du menar De Fördömdas Sista hopp (DFSH) så heter ön i fråga Solds Utö, och är visserligen intressant, men ack så liten. Precis som du säger så har ön ett stenbrott, även om jag inte har hört något om ett fängelse.

Mvh Victor Palm

...Letar förgäves efter sin VM.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Fängelseön.....

Stora delar av "De fördömdas sista hopp" utspelar sig på Solds Utö, en soldisk fängelseö med stenbrott och liknande. Och ja, där finns ett fängelse med.

Annars upplever jag att Gordrion fyller ungefär samma funktion i Mundana som Australien gjorde i vår värld. Det är ju till Gordrion alla vanskapta, alla oäktingar, alla straffångar och allt annat drägg och avskrap från det cirefaliska samhällets slemmiga undersida skickas. Så Gordrion funkar väl rätt bra? '

- Ymir, med förslag

Alharra

Warrior

Men de är ju förvärvsarbetande? :gremwink: Annars är väl skillnaderna mest rymningstekniska. Jag menar Alcatraz blir säkrare än Spanien hur man än gör det. Det är svårare att rymma från en ö. Men du är nog inte helt fel ute att det fyller ungefär samma funktion, utan snarare hur man kan utnyttja det i rollspelet.

Xenon

Veteran

vet inte om jag gillar Gordrion som alternativ.

lite väl stort och inte mycket till Ö. blir det inte som Alharra sa. lite äll lätt att ta sig därifrån.

men det va ju om inte att annat intresant uppslag kan ju involvera halvön i massa andra lömska planer för att driva spelarna till vansinne.. :gremgrin:

//Xenon

Ymir

Liten kantbaron
Gulag-Gordrion?

lätt att sig ifrån Gordrion? Liksom, Gordrion kan närmast liknas vid Sibirien, och att bygga Gulag-arkipelagen där var ett rätt logiskt beslut. Det är inte direkt lätt att 'ta sig därifrån' genom mil efter mil efter mil av tundra, kallstäpp, oländiga berg, enorma urskogar och till synes ändlösa myrar. Från Australien/Solds Utö, å andra sidan, behöver du bara en liten båt.

Jag vågar nog hävda att Gordrion är faen så mycket svårare att ta sig ifrån än någon ö på Mundana. Skulle vara Colm, då, förstås, men det är mest för att den är ett enda stort befästningsverk. Och också där är det ju cirefalierna som styr.

Och vad klagomålet på Gordrions 'storlek' beträffar...tja, Australien är liksom ganska jättelikt. Det är avstånden som gör flykt till ett så hopplöst företag, ju, oavsett om man i är Jenisej-Angara-bäckenet eller The Outback.

- Ymir, hamnar hellre i Sibirien än Australien, förvisso, men det är mest en klimatpreferens

Pendragon

Swashbuckler
Re: Gulag-Gordrion?

Jodu, det stämmer. Min farfar hade den dubiösa äran att tillbringa två glada år i Sibirien som krigsfånge. En gång fick de höra att de var ganska nära kinesiska gränsen och funderade på att fly, då bevakningen var minimal. De kom dock på bättre tankar då de insåg att även om det bara var ett par dagsmarscher eller så till den faktiska gränsen, så var det ytterligare en eller två veckors promenad genom vildmarken (utan proviant) till något sam vagt kunde liknas vid civilisation.
Det slutade med att de snällt satt kvar och svalt tills de blev frisläppta -47...

/Joel

zokie

Veteran
Gordion [ SPOILER ]

rent modulmässigt så är ju faktiskt gordion ett stor projekt för att gräva fram Kraden Nangorna, eller nått annat Xinu inkarnaterna har nytta av.
Har inte L&H brevid mig...

Ceram

Hero
Re: Gordion [ SPOILER ]

rent modulmässigt så är ju faktiskt gordion ett stor projekt för att gräva fram Kraden Nangorna, eller nått annat Xinu inkarnaterna har nytta av.
Har inte L&H brevid mig...
Det var ju någon av mörkerfurstarna som dog eller begravdes där och sällskapet vill ju gärna ha mer mörker...