Nekromanti Fängelse och brottsregister

Akan

Veteran
Om rollpersonen hamnar i fängelse så hamnar man vanligtvis också i brottsregistret. Men om man får en händelse på händelsetabellen i fängelset som säger att man blir frigiven och frikänd kommer man väl inte med i brottsregistet eftersom domstolen anser att man är oskyldigt dömd. Har jag fel???

smaffy

Hero
beror antagligen på vad spelledaren tycker.. om du verkligen blir frikänd pga. att domstolen tycker att du är oskyldig stryks du säkert. men om du blir frisläppt eftersom du blir benådad är det en helt annan sak..

men tumregeln säger.. TÄNK SJÄLV!! står det inget så hitta på eller använd den nästan ett kilo tunga grå, flottiga slembiten i din skalle!

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Foggmock

Myrmidon
hjärnor.. [ OT ]

hjärnan väger faktistk drygt ett kilo hos kvinnan och nästan ett o ett halvt hos mannen.. typ 1200 g kvinnan och 1400 g mannen..minns inte riktigt...

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Flyby

Veteran
Okej.
Man måste göra skillnad på frikänd och benådad. Att bli benådad innebär att man får x tidsenhet förkortat straff. Då är man fortfarande skyldig. Blir man däremot frikänd så är det en annan sak, men man är fortfarande dömd. Då står det att man är tidigare straffad, och frikänd. Det är förmildrande, till skillnad från om man är benådad.
Tumregeln är som alltid när det gäller rollspel att man ska använda hjärnan.

// Flyby

smaffy

Hero
no brain, no pain (OT)

kan man ju använda mot feminister när/om de påstår att tjejer är mindre intelligenta..
å andra sidan kan ju då feministen då säga att man är en knöl och att man faktiskt har fel, män behöver nämligen de två hundra grammen extra för att styra sina enorma muskler! - men.. då kan man ju säga att man faktiskt inte har så himla mycket muskler.. då kanske det verkligen är så att jag blir smartare för att jag inte har muskler!

slutsatts: no brain, no pain. har man inga muskler blir man smartare!! det betyder att jag är übersmart! =o)

jag har för mig att hjärnorna vägde genomsnittligen 1250 och 1450 gram... skitsamma..

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Klon

Hero
Re: no brain, no pain (OT)

"kan man ju använda mot feminister när/om de påstår att tjejer är mindre intelligenta.."
menar du inte mer intelligenta.....

hmmm kanske får man större hjärna om man får stora muskler?

Så det så!