Nekromanti Färdiga spelledarfigurer

Bengt

Veteran
Joined
15 Jun 2006
Messages
21
Location
Linköping
Jag behöver ett antal busar, livsfarliga krigare, färska magiker och totala värstingsmagiker. Finns det någon som har lagt upp sådant här någonstans? Det vore onekligen praktiskt att ha en liten hög färdiga motståndare att plocka ur.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Du har några mallar att gå efter i spelledarens handbok om jag minns rätt, dock så vet jag inte på vilken sida.
Annars så har Jörgens eon sida lite spl, dock så minns jag inte vad det var för typer, sen så har han även en spelledarpersons generator dock har jag aldrig använt mig av den, så jag vet inte om den är bra eller ej.

Hinner inte skriva mer nu måste springa till tåget.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Har för mig att det ska finnas lite allmänna malla på wikin, men jag kan inte lova något. Räknar du frakktiraker från Utmark som livsfarliga krigare kan du ju också alltid fråga mig; tror jag har några på lager från planeringen :gremwink:
 

vertigo

Veteran
Joined
2 Jul 2003
Messages
31
Location
Höör, skåne, Malmöhus landsting, Sverige
Har ett antal, minst sagt livsfarliga, rollpersoner som jag spelat själv och är rena mardrömmen för en SLP, framförallt tiraker, Kragg och Ghor. Håller på och skriver in i datorn, är du intresserad, kan jag skicka över dom till dig som Acrobat formulär, är dock tyvärr bara två stycken.. En Frakktrukh som är demonhybrid och en Kafer-Granasch.. men tillsammans kan ingen slå dom i strid, inte ens med "dirty tricks" :gremlaugh:
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Skadeglädje är den enda sanna glädjen...

...om man bortser från kemisk glädje, förstås.

"men tillsammans kan ingen slå dom i strid, inte ens med 'dirty tricks'"

Elitlönnmördare som anfaller dem med frätande giftgasbomber när de ligger och sover? Gift i ölen? Magi? Schamanism?

Seså, var inte så hård mot dig själv. Det finns alltid sätt för en SL att leva ut sina SL:ska rättigheter. Använd bara fantasin och ligg alltid några steg före spelarna bara.

-Danne, det finns ingen sked.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, du kan väll ta & titta in på här en sväng, kanske du hittar nått matnyttigt där.
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Skadeglädje är den enda sanna glädjen...

Elitlönnmördare som anfaller dem med frätande giftgasbomber när de ligger och sover? Gift i ölen? Magi? Schamanism?
Kom igen nu... en blixt i huvudet fungerar väl alltid? :gremwink: (och då menar jag inte en fånig magiblixt, utan en riktig en, motsvarande typ magnitud 100, med allt vad det innebär... annars är ju drakar alltid ett förslag :gremwink:)
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Skadeglädje är den enda sanna glädjen...

"Kom igen nu... en blixt i huvudet fungerar väl alltid? (och då menar jag inte en fånig magiblixt, utan en riktig en, motsvarande typ magnitud 100, med allt vad det innebär... annars är ju drakar alltid ett förslag )"

Såna grejer är för kliché och alldeles för uppenbara. Man skall inte skylta med att man vill se sina spelare lida och dö, då blir de bara sura och hämnas på en med samma mynt nästa gång man själv är spelare. Tro mig.

-Danne, been there, done that...
 

Regmolar

Swashbuckler
Joined
30 Mar 2006
Messages
2,062
Re: Skadeglädje är den enda sanna glädjen...

Sen var det ju inte så att jag var alldeles otroligt ironisk heller... :gremtongue:
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Re: Skadeglädje är den enda sanna glädjen...

"Sen var det ju inte så att jag var alldeles otroligt ironisk heller... "

Bra, det var inte jag heller. Verkligen inte. :gremcrazy:

-Danne, vädrar OT.
 
Top