Nekromanti Färdigheter...?!

Sadaigh

Swordsman
Hej, idag spenderade jag 1200:- på EON saker... jag har bara spelat EON innan, men idag beslutade jag mig för att köpa det och några böcker m.m. till...! jag fattar det mesta tror jag, men inte hur många färdighetspoäng eller hur nåt med färdigheterna fungerar... kan nån förklara närmare? Alla svar uppskattas!!

litleme

Warrior
jag tror att det fins en lathund precis efter a,b,c,d,x - vals kapitlet som kan hjälpa dig med färdighetspoäng :gremwink:

Sadaigh

Swordsman
Asså, hur får jag fram hur mycket färdighetsengeter jag kan spendera på de olika RP:na...?? Jag hittar inte det i boken, varför tror du att jag frågar..! =)

Sereg_UBBT

Swashbuckler
det är beroende på vilket yrke din rollperson har och hur framgångsrik hans karriär är. Ta en soldat som exempel så får han (50|70|90) enheter att lägga på yrkesfärdigheter. 50 enheter vid en misslyckad karriär, 70 enheter vid en nomal karriär och 90 vid en framgångsrik karriär. Detta beskrivs mer utförligt på sida 60 i regelboken.

Sadaigh

Swordsman
ok, jag tror jag fattar nu! =) Tack för svaren! Det kan hända att jag skriver nåt mer om nåt annat den närmaste tiden, och undrar =) tack igen!

Helmgast
Förbättringsslag

Efter ett avslutat deläventyr/spelmöte så får du möjligheten att dela ut erfarenhetskryss (vilket resulterar i förhöjningsslag). Ett erfarenhetskryss (kryssa i den lilla cirkeln efter färdigheten) ger ett förbättringsslag. Då slår spelare Ob3T6, och om tärningarna visar färdighetsvärdet eller högre så höjs färdigheten med ett (1).

Hur många förbättringsslag skall man ge? Ett perfekt slag under en viktig situation med minst Ob3T6 skall ge ett förbättringsslag. I övrigt så kan man läsa på sidan 81 i regelboken. Tänk på att ett förbättringsslag motsvarar en veckas träning med lärare. Men äventyrande/erfarenhet skall ju ge mest. Efter hand så kommer du fram till en lagom mängd.