Nekromanti Färdigheter

floppykiller

Veteran
Joined
24 Oct 2000
Messages
2
Hur göra för att övertyga spelledaren att två efterföljande skott med snipervapen (glömt vilket dock) på 200-300 meters håll som båda har perfekt skada, och det första träffar i halsen o det andra i huvudet, borde öka färdigheten gevär?
 

Joham

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
92
Location
Boden
Det borde inte nödvändigtvis höja färdigheten gevär. Det kanske bara var tur.....

Joham -SL bestämmer och han har tydligen bestämt
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Tur i NeoTech

Kam nu att tänka på hur man kan använda tur i Neo.
<hr>Man slår kanske [color:green]Ob5T6</font color=green> mot tur varje dag/vecka/månad/år (upp till er att bestämma) och får man över tur kan man få slå om ett misslyckat slag.
Blir slaget mot tur perfekt får man välja att valfri misslyckad handling skall bli lyckad och kanske till och med att valfritt lyckat slag blir perfekt. Detta kan dock endast användas en gång på dag/vecka/månad/år.
Och på samma sak om slaget blir misslyckat den dagen/veckan/månaden/året så händer inget speciellt.
Blir slaget mot tur däremot ett fummlat slag så är det upp till SL att välja att ett (eller flera) "lyckade" (kan läsas som "perfekta") slag blir misslyckade, och samtidigt blir då ett misslyckat slag ett fummel.
<hr>Om ett färdighetsslag blir perfekt så skall man få en "'plupp' på tur", dvs. om man slår över tur med [color:green]Ob2T6</font color=green> så höjs tur med ett (+1).
Och om ett färdighetesslag fumlas så minskas tur med ett (-1) helt utan vidare.
<hr>/Seinet - Det är upp till er att förkasta denna idé eller vidarutveckla den. Har ni några egna idéer om hur tur används så kan ni ju svara på detta inlägg.

<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 
Top