Tur i NeoTech
Kam nu att tänka på hur man kan använda
tur i Neo.
<hr>Man slår kanske [color:green]Ob5T6</font color=green> mot
tur varje dag/vecka/månad/år (upp till er att bestämma) och får man över
tur kan man få slå om ett misslyckat slag.
Blir slaget mot tur perfekt får man välja att valfri misslyckad handling skall bli lyckad och kanske till och med att valfritt lyckat slag blir perfekt. Detta kan dock endast användas en gång på dag/vecka/månad/år.
Och på samma sak om slaget blir misslyckat den dagen/veckan/månaden/året så händer inget speciellt.
Blir slaget mot tur däremot ett fummlat slag så är det upp till SL att välja att ett (eller flera) "lyckade" (kan läsas som "perfekta") slag blir misslyckade, och samtidigt blir då ett misslyckat slag ett fummel.
<hr>Om ett färdighetsslag blir perfekt så skall man få en "'plupp' på
tur", dvs. om man slår över
tur med [color:green]Ob2T6</font color=green> så höjs
tur med ett (+1).
Och om ett färdighetesslag fumlas så minskas
tur med ett (-1) helt utan vidare.
<hr>/Seinet - Det är upp till er att förkasta denna idé eller vidarutveckla den. Har ni några egna idéer om hur tur används så kan ni ju svara på detta inlägg.
<font size="3">Klaga inte på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>
<A HREF="
http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">
http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A>
seinet@ironmaiden.com