Hejsan
Jag hade tänkt göra ett eget spelsystem, så jag har börjat knåpa lite på färdigheterna, bara för att få ett hum om hur många som skall finnas.
Här har ni dem:
Akrobatik
Alkemi
Allmänbildning g
Ceremonier
Dans g
Djurskötsel
Dricka g
Dyrka lås
Fingerfärdighet
Fiske g
Fällor
Förföra g
Gyckla
Gömma/Smyga g
Hantverk
Häxkonst
Jakt
Jordbruk
Kasta g
Kunskap
Köra vagn g
Ledarskap g
Leta g
Läkekonst
Läsa/Skriva
Musik
Navigera
Retorik g
Rida g
Räknelära
Simma
Sjunga g
Sjövana
Spel g
Spåra g
Tala språk
Undre världen g
Uppträda g
Väderspådom
Värdera g
Överlevnad g
de som har ett g framför sig har man en grundchans i. jag har dock inte tagit med stridsfärdigheter då jag inte vet hur ja ska hantera dessa, antagligen blir det typ beväpnad närstrid, obeväpnad närstrid samt avståndsvapen el nåt. det skall vara enkelt...
så, tror ni att dessa färdigheter räcker, krävs det några fler? kan man trycka ihop två el fler färdigheter till en? kunskap och hantverk är lite speciella. man har inte ett värde för hela kunskap, utan man kan ha kunskap: rikets historia och kunskap: bestiologi typ. gäller även hantverk. kommer att vara HV: garvning, HV: smide osv...
va tycker ni?
Jag hade tänkt göra ett eget spelsystem, så jag har börjat knåpa lite på färdigheterna, bara för att få ett hum om hur många som skall finnas.
Här har ni dem:
Akrobatik
Alkemi
Allmänbildning g
Ceremonier
Dans g
Djurskötsel
Dricka g
Dyrka lås
Fingerfärdighet
Fiske g
Fällor
Förföra g
Gyckla
Gömma/Smyga g
Hantverk
Häxkonst
Jakt
Jordbruk
Kasta g
Kunskap
Köra vagn g
Ledarskap g
Leta g
Läkekonst
Läsa/Skriva
Musik
Navigera
Retorik g
Rida g
Räknelära
Simma
Sjunga g
Sjövana
Spel g
Spåra g
Tala språk
Undre världen g
Uppträda g
Väderspådom
Värdera g
Överlevnad g
de som har ett g framför sig har man en grundchans i. jag har dock inte tagit med stridsfärdigheter då jag inte vet hur ja ska hantera dessa, antagligen blir det typ beväpnad närstrid, obeväpnad närstrid samt avståndsvapen el nåt. det skall vara enkelt...
så, tror ni att dessa färdigheter räcker, krävs det några fler? kan man trycka ihop två el fler färdigheter till en? kunskap och hantverk är lite speciella. man har inte ett värde för hela kunskap, utan man kan ha kunskap: rikets historia och kunskap: bestiologi typ. gäller även hantverk. kommer att vara HV: garvning, HV: smide osv...
va tycker ni?