Nekromanti Färga mat svart?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Någon som har koll på hur man med ingredienser tillgängliga i detta färgämnesförgätna land kan färga marsipan svart och fortfarande bibehålla smak och ätbarhet? För i sådana fall kommer världen att bli en knubbig liten ninjahär rikare nu till jul...

Quan'talis

Swashbuckler
Tråkigt googlesvar: man kan använda svart livsmedelsfärg. Jag antar att något liknande går att få tag på i något slags butik med fysisk existens också, men jag vet inte var man skulle börja leta. En ninjatillbehörsbutik, kanske? Eller så kan du fråga i butiken där du köper marsipan, det funkar säkert också.

Extra detalj för att göra det lite mindre tråkigt: under rubriken "varugrupper" till vänster på sidan står det bland annat "glitter". Är det ett tecken på att man spelat för mycket rollspel om man först trodde att det stod "gifter", och inte tyckte att det var något konstigt med det?

Barwut

Veteran
Hej.
Jag har köpt svart "karamellfärg" på panduro, de har en del sådant.
Någon gång har jag även sett på typ Verner&verner.
Det är ngn amerikansk variant i geleform i en liten burk.

Hoppas du hittar vad du behöver,

<table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"><tr><td bgcolor="svart">/images/hr.gif</td></tr></table>
Mia-Marie

Rosen

Myrmidon
Njedå; vid Halloween såg jag konditorirer som hade becksvarta prinsesstårtor - jag trodde först att de var täckta av lakrits, men en kollega som hade smakat en sa att det var färgat marsipan.

--
Åke

Saxifrage

Hero
Är det verkligen politiskt korrekt att kalla marsipanen för färgad?

Jadå, så länge den inte sitter runt en chokladboll. :gremlaugh: