Oj... bra fråga. Har man hopplösa spelare så är det väldigt svårt. Försökte spela rollspel med mina lumparkompisar en gång, slutade i fiasko... eller, ja vi hade ju visserligen roligt men det blev inte så mycket spela av. Jag vet att det har sagts förut, men musik är en rejäl stämningshöjare. Levande ljus likaså... Jag tror att det viktigaste är att pejla av vad spelarna vill. Vill de ha långa, målande beskrivningar av allt eller vill de att allt ska gå fort och lämna mijljöbeskrivningar åt sin egen fantasi? Jag gjorde ett jättemisstag förut. Jag fick rådet att man ska vara försiktig med allt som är jättemycket fantasy, typ drakar, övergivna dvärgcivilisationer m.m och inte använda detta för mycket. Så jag tragglade på med tråkiga "basic-uppdrag" med karavanbevakning och andra mindre fantasy-drypande inslag. Men då tröttnade spelarna helt och hållet, så nu kör jag på med full-fart-flash-fantasy, och det går jättebra! Om jag var helt osammanhängande och svävade ut för mycket så ber jag om ursäkt men "thats just the way I am"
"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"