Nekromanti Fönster

zuntona

Swordsman
Efter en lång tids politiskt spel och försök till att få bidrag och vadslagningar om enorma summor pengar (det jag fått mest på) så har min rollperson fått ihop pengar till att bygga en katedral. Men i riddaren står det att fönster inte ingår. Men det saknas hänvisningar om hur mycket alla fönster till en stor katedral bör kosta.
Sen borde man inte kunna höja sin Quadosh genom en sådan handling.

hraufnir

Swordsman
Var din sista mening en fråga? För i sådana fall, om personen faktiskt tror på religionen i fråga och gör det pga sin tro och itne för att skaffa sig bra ställning hos folket så ja =)

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Jag tror nog att man kan få en höjning (eller ja, förbättringssslag då) oavsett vad som var syftet med handligen... Faktumet kvarstår ju att man uppfört ett enormt byggnadsverk till religionens lära...

/Yvian, vars RP håller på att bygga en katedral i sitt län med 400 invånare :gremtongue:

Kredit till himmeln

Sen borde man inte kunna höja sin Quadosh genom en sådan handling.
Enligt vad som var kyrkans tro på medeltiden så gavs den som byggde en kyrka ett slags "kredit till himmeln" för lika många personer som rymdes i den nybyggda kyrkan. Krediten innebar alltså automatiskt tillträde till paradiset vid sin död för dessa personer genom den ansvariga kyrkobyggarens förtjänst. Snacka om att skapa sig helgonstatus och snacka om att motivera till kyrkobygge...

Så enligt exempelvis daakkyrkan så borde man nog definitivt kunna höja sin status genom kyrkobygge sen om det stämmer eller ej - det är ju upp till den aktuella gudomen (dvs. spelledaren) att bestämma!

Ljusetsriddare - som håller på att skriva B-uppsats i ämnet "synen på döden under medeltiden"...

Zug209_ivenhoe

Warrior
Jag antar att det kostar rätt så mycket, speciellt som du säkert vill ha målade fönster i religösa bilder och blyinfattning (väldigt konstig mening). Jag skulle gissa på en 1000 silver för ett normalstort fönster 2*2m.