Nekromanti Förändringar genomförs på www.rollspel.nu

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Förändringar genomförs på www.rollspel.nu
Under en längre tidsperiod har den nuvarande redaktionen på www.rollspel.nu diskuterat hur vi ska driva webbplatsen framåt. Vad behövs för att utöka, förbättra och bygga vidare på redan existerande delar och vilka är de nya funktionerna och delarna vi vill se? För ett tag sedan hade redaktionen ett möte och där slog vi fast att det skall genomföras en rad förändringar.

Dessa förändringar står vi nu inför och den största av dessa har redan ägt rum. Den nuvarande redaktionen har blivit upplöst.... (1085 fler tecken)

Gå till artikeln

Olle Linge

Snigel
Lycka till!

Det här kom lite oväntant, men jag är övertygad om att resultatet kommer att bli bra på sikt. Dessutom får man väl utgå ifrån att ni som faktiskt genomför det här har bra skäl för det ni gör. Oavsett vilka som väljs till vad, har ni i alla fall mitt fulla stöd till att driva den här webplatsen framåt. Lycka till!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nog för att den nuvarande redaktionen gör ett utmärkt jobb så är förändringar helt klart av godo. Det vore intressant att få se lite nya ansikten i redaktionen. Urvalet borde inte enbart göras ur den gamla forumsmaffian utan även ett par lovande grisodlare borde rekryteras.

Friskt blod och nya vindar borde få rollspel.nu att leva upp ordentligt. Särskilt om tryggheten får leva kvar i Gardener, han är ju vår evige fadersgestalt :gremsmile:

Jag önskar er all lycka!

- Vulf

Vitulv

Och nu när admin är avbeväpnade så vill jag bara säga att jag kan spöa er alla! Det har jag alltid kunnat!

Haha, ni kan inte ta mig :p

- Vulf

Johan K

Gammal & dryg
Intressant !

Hemm, det var ju en klart intresant sak som man fck framför nosen nu då !! Måste ju säga att det bvar synnerligen förvånande, från min sida iaf !
Måste ju säga att den förra redktion har gjort/gör ett hästjobb. Så det måste jag tacka & bocka för ! & samtidigt får man ju säga lycka till till den nya, vilka de än må bli !!!!

/ Johan K, som ska följa detta med intresse !

G

Guest

Guest
Första förändringen!

Gardener frågade mig nu på kvällen om jag var intresserad av posten som chefredaktör. Jag tackade ödmjukast ja och nu börjar arbetet med att rekrytera en ny redaktion för rollspel.nu. Vi kommer under den närmaste tiden att kontakta olika personer på forumet för att höra efter om intresse finns att arbeta med redaktionellt arbete. Redaktionens arbete kommer därför under en tid framöver att vara begränsat men vi hoppas på att inom en snar framtid kunna berätta mer om vad som händer.

Troberg

Sinister eater
Intressant, men spontant måste jag säga att det känns lite drastiskt. Man kanske skulle haft en lite mjukare övergång för kontinuitetens skull?

G

Guest

Guest
Hej!

Ja, för de som inte varit med i den tidigare redaktionen kan jag förstå att det känns drastiskt. Detta är dock något som vi diskuterat under en längre tid och gemensamt kommit fram till. Kontinuiteten är ingenting som är hotat i och med detta.

seinet

Swashbuckler
Provokation mot reglerna är fortfarande något som kommer att bestraffas, bara för att det inte finns några som för tillfället kan göra något åt saken (mer än Olle) så innebär det inte att det är fritt fram för alla att bryta mot reglerna. :gremwink:

/Seinet Wintermute - Förstår att det inte var något allvarligt menat

seinet

Swashbuckler
Man kanske skulle haft en lite mjukare övergång för kontinuitetens skull?
Nej, ifall man hade hade bytt redaktionen gradvis hade nya redaktörer till slut fallit offer för de arbetsmetoder som den gamla redaktionen led av, genom att byta helt innebär att man kan peka på klart definierade arbetsdokument och säga "Följ dessa" utan att någon gammal redaktionsräv kommer och säger "Men så har vi ju inte gjort tidigare och det har ju fungerat bra i det långa loppet".

Redaktionsbytet är mest till för att få ett effektivare arbete av de som driver webbplatsen.

/Seinet Wintemute - Har ännu inte tagit mig tid att ändra signaturen

chrull

Stockholm Kartell
... och jag är inte ens moderator längre. Jag måste nog passa på att börja bråka om felmodereringar och sånt nu. :gremgrin:

Vitulv

Grattis [ANT]

Grattis till utnämningen och lycka till!

- Vulf

Johan K

Gammal & dryg
Grattis Johnny ! (ANT)

Man får ju ta & grattulera hörru !! :gremlaugh:
Lycka till !! :gremlaugh:

Troberg

Sinister eater
När kan vi räkna med att få höra lite namn?

Jag är lite nyfiken på hur nya redaktionen kommer att se ut. Alltid spännande att veta vem man kommer att bli tillrättavisad av.

chrull

Stockholm Kartell
Re: När kan vi räkna med att få höra lite namn?

De som blivit redaktionsrekryter har till den 3 november på sig att skriva ett policydokument för de redaktionsplatser man vill ha. Så efter det är det nog aktuellt :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Aldrig

Muhawhaahahaaaahaaaaaa!!!!

Den nya redaktionen skall jobba i det fördolda, Johnny är inte ens verklig, han är bara redaktionens ansikte.

Nej, nu ljuger jag ju igen: Alla är vi väl lika spända på att få reda på vad det är för personer, moderatorerna har ju redan dykt upp lite här och var. Fast det kanske mest berodde på att det blev mer kaosaktigt på forumet utan att någon kunde styra upp där.

/Seinet Wintermute - Har fått tag på 5 ståplatser till Maiden den 9 juli 2005 :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Du åxå !

Jag är lite nyfiken på hur nya redaktionen kommer att se ut
Hehe, du är ju inte ensam om att vara nyfiken nä.. :gremgrin:
Den enda ändring som jag sett är ju att Johnny blivit boss ju..

/ Johan k, som är något nyfiken åxå ! :gremtongue: