Rickard
Urverk speldesign
Har länge (2-3 år) grunnat på att göra så magi i föremål ändras när det åldras.. Vem minns inte (förutom de som inte spelat äventyren) t.ex. Demens i Svavelvinter som var magi som man inte direkt kunde förklara m "Aha! Det är en ELD E3"?
Det jag inte kommit fram till är hur jag ska lösa problemet m att ge förklaringar till hur magin ändras.. Jag vill ha lösa regler men ändå ha en riktlinje till hur magin förändrar sig. Gärna en (o)logisk förklaring..
Hade tänkt mig en tabell men såna brukar bli tråkiga och fantasilösa i längden.. Nån som har ett bra förslag som kan hjälpa mig på traven?
/[color:448800]Han</font color=448800> som hade nåt annat som han skulle be om men kommer inte ihåg det just nu (får bli en annan tråd in framtiden)
Det jag inte kommit fram till är hur jag ska lösa problemet m att ge förklaringar till hur magin ändras.. Jag vill ha lösa regler men ändå ha en riktlinje till hur magin förändrar sig. Gärna en (o)logisk förklaring..
Hade tänkt mig en tabell men såna brukar bli tråkiga och fantasilösa i längden.. Nån som har ett bra förslag som kan hjälpa mig på traven?
/[color:448800]Han</font color=448800> som hade nåt annat som han skulle be om men kommer inte ihåg det just nu (får bli en annan tråd in framtiden)