Nekromanti För att forsätta frågor om iPad´s...

Johan K

Gammal & dryg
Ville inte kapa Chrull´s fråga om paddor, så jag ställer min fråga i en ny tråd..
Vad jag är undrar är om det finnes någon form av brandvägg, virusskydd & liknande saker till iPad´s? Känns som det vore en bra sak att ha på sin padda.....

/ Johan K, som håller på att planera mat till helgens gourméhelg!

Arfert

Facit
Det behöver du inte. Har aldrig hört talas om någon som råkat ut för något sånt på en iPad. (I alla fall om du inte har hackat den på nåt sätt.) Det är det positiva med appstore. Det blir världsnyheter om nåt skadligt lyckats ta sig in där.

Johan K

Gammal & dryg
Heh, där ser man! =)
Tackar för svaret Arfert!!

/ Johan K, som anser att det var alldeles för länge sedan man träffade Arfert!!

chrull

Stockholm Kartell
Året är 2068. Överlevare från det som kallas Första och Andra Cyberkriget hittar en överlevande server någonstans i sverige, på den hittar man mappen /rollspelnu/ och efter lite arbete lyckas någon gräva fram lite trasig information. Den här tråden är en av dem. När man lyckats översätta tråden står det klart hur viktigt fyndet var. Det var ju trots allt "Johan K" som blev Patient 0 eller det första offret i det första kriget.

"Hur kunde de varit så dumma" frågar sig överlevarna innan de måste fly för att undvika att bli upptäckta av tre patrullerande iMechas från Storjämtländska Republiken.