Nekromanti för lång väntan!!!

G

Guest

Guest
när dod6 boken kom ut sprang ja och köpte den direkt eftersom ja älskar dod!!! men dod6 va inte som de andra =( ... ordet turvag finns inte en ända stans i boken... gick in på www.riotminds.com för att kolla om det fanns nått där... KARTOR BARA =( ........... vafan.. ja viste nästan inte om att världen hette turvag (eller vad den heter)... =) sen släpper de SL skärmen... sprang lika fort o köpte den.... inget om turvag (brukar inte stå nått om världen i SL skärmar men men) sen släpter vildhjärta... ett äventyr som ja inte ens har läst men funderar på att köpa.... SEN släpper de gorges betiarium (eller va de heter) EFTER ETT ÅR!!!! där står det lite om turvag (eller va de heter)...
på de året som ja fick vänta på att gorges.... skulle släppas (som t.o.m ble försenat) var ja nära att sälja skiten fyra gånger... det GÅR INTE att spela utan värld. plus att ja har gått över till dod 5 igen för att det funkar inte att spela utan värld!!!!!!

istället för att släppa en SLskärm och ett äventyr kunde de väl släpt gorges... istället???!!!!!!!!!

annard e dod 6 ganska kul /images/icons/smile.gif
ha de bra /jens (lunar jenzM)

Cube

Veteran
va, dod6 var det andra rollspelet jag spelat, och i det första rollspelet så hade jag bara regelboken och där stod det ingenting om hur världen var så jag använde fantasin.

I dod6 (tack vare vildhjarta) fick jag för första gången reda på att det fanns en färdig gjord värld till spelet och blev då glad.

Nu finns ju en hel karta och små beskrivningar på tidsåldrarna, varför är beskrivningarna korta?
just för att du ska fylla i resten, så att det passar med dina kampenjer och så vidare.......

Antraxe

Veteran
Världen heter TRUDVANG inte turvag och monster modulen heter JORGES bestiarium och inte gorges.

Jag tycker att jag har en ganska klar bild över hur Trudvang, inte ser ut och vilken stämning den har.

I Vildhjarta så finns det en ganska bra beskrivning av hur Ejland ser ut.
I Jorges Bestiarium så finns det (har den inte själv men efter allt tal här på forumet) väldig bra beskrivning på Trudvang plus att det är riktigt bra stämning i den.
Lite mer om världen, även om det inte är en ren världsmodul, kommer det att stå om i modulen Förtrollade Platser som kommer att komma även om den mest kommer att handla om intressanta och inspererande platser i trudvang, inte så mycket om kontinenten.

Kan man verkligen förvänta sig så hemskt mycket mer än 6 produkter på ett år? Speciellt med tanke på att jämnfört med många andra så är inte riotminds så väldigt stort.
Personligen är jag väldigt nöjd med allt det du klagat på.

Hasse

Hero
Njae, håller inte riktigt med.

"istället för att släppa en SLskärm och ett äventyr kunde de väl släpt gorges... istället???!!!!!!!!!"

Jag har fått den uppfattning att dessa båda produkter inte påverkat arbetet med JB speciellt mycket. Möjligtvis hade JB släppts i den 25:e augusti istället, fast detta är dock spekulationer från min sida, hur det verkligen förhåller sig kan bara Riotminds svara på. Skulle jag dock ha rätt så innebär detta att du i sådana fall inte haft något annat än grundreglerna fram tills dess. Som det nu är har du fått både SL-skärm, rollformulär och Vildhjarta inom loppet av ett år. Till dess produkter skall även Vinterskogens hemligthet läggas.

Det har sagts förut men är värt att sägas igen. Själv är jag imponerad av att Riotminds har gett ut så många produkter som det gjort under sitt första år med tanke på att de bakom Riotminds driver det vid sidan av sina ordinarie jobb.

"annard e dod 6 ganska kul"

Inte bara ganska utan det är kul./images/icons/smile.gif

Rickard

Urverk speldesign
Läs även dessa trådar

<A HREF=http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=DoD&Number=127289&Search=true&Forum=DoD&Words=utgivningstakt&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1year&Main=127193>Tid det tar</A>
Jämförelse med Äventyrsspels utgivningstakt
<A HREF=http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=DoD&Number=127259&Search=true&Forum=DoD&Words=utgivningstakt&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1year&Main=127193>Vad Dante tycker om gnäll om utgivningstakt</A>
<A HREF=http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=DoD&Number=87495&Search=true&Forum=DoD&Words=utgivningstakt&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1year&Main=87400>Target Games utgivningstakt</A>
<A HREF=http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=DoD&Number=121061&Search=true&Forum=DoD&Words=utgivningstakt&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=1year&Main=120670>Anledningar till Targets utvgivning</A> (Target har dessutom funnits några fler år än Riotminds)

Som det redan nämnts i denna tråd och i tidigare trådar. Du ska spinna vidare på världen själv och få lite detaljer via äventyren som Riotminds släpper.. Räcker inte för det så har du även en karta som insperation..
Tycker du att det kan bli mycket som skiljer Trudvang emellan mellan spelgrupper så ska jag bara säga att av alla äventyr som jag läst på nätet som utspelats i Ereb Altor så har jag inte godkänt många för att de inte passar in i hur jag ser på Ereb..

/[color:448800]Han</font color=448800> som kanske är lite för ambitiös ibland

S_o_C

Veteran
Det är väll klart att det går att spela uttan spela uttan värld. improvisera lite eller använd världen från DoD5

Feuflux

omjonasson.se
Äventyr på nätet [ot]

.... läst på nätet som utspelats i Ereb Altor så har jag inte godkänt många för att de inte passar in i hur jag ser på Ereb..

När jag underkänner äventyr jag läst på nätet så är det för att dom är dåliga. Tyvärr alltså, det kanske bara är jag som lyckats undvika alla bra äventyr, men de jag läser är antingen dåliga (jag slutar läsa på stört och kollar efter nästa) eller så får jag lite inspiration från dem som jag kan använda nånstans i något äventyr jag skriver själv. Jag har aldrig lyckats ladda hem ett äventyr från nätet som jag kan spelleda utan en massa ändringar...

Säg mig, vilka äventyr (samt adressen till dem) på nätet tycker ni är bra. Vill hitta till dem...

Rickard

Urverk speldesign
Re: Äventyr på nätet [ot]

"Säg mig, vilka äventyr (samt adressen till dem) på nätet tycker ni är bra."
Om du bara vill ha insperation så sök bara på plottar.. Läs denna tråd för att få ex. på sökord som du kan använda på Altavista (el. nån annat sökmotor för den delen).
Själv brukar jag bara ladda ner de äventyr på Sveroks scenariobank (antar visserligen att du redan kan adressen) som blivit belönade. "Allt som glimmar är inte guld" är t.ex. en triologi som jag själv inte ändrat nåt märkvärt på.

/[color:448800]Han</font color=448800> som ofta måste ta till plottar från andra för att komma på ett äventyr

teddy

Warrior
Men snälla...

Men snälla... har du ingen jävla fantasi eller?! Vafan är det här hur i hela helvete kan man klaga på att det inte finns någon värld!!! Om du nu är så jävla extremt beroende av en värld så köp Forgotten Realms (alltså måste du köpa Dungeons and Dragons) den världen har varit bäst sedan 1987 (lr nått sånt) och kommer vara det väldigt länge!! Annars kan du ju alltid köpa Dungeons Masters (core rulebook 2 till DnD) den har extremt mycket tips om hur man gör sin egen värld m.m. med hjälp av fantasin!!! Den kan du ju köpa och läsa och sedan endå fortsätta att spela DoD! fan du e ju inte riktigt klar i skann....

Hasse

Hero
Nu tar vi det lilla lugna.

"Men snälla... har du ingen jävla fantasi eller?!"

"fan du e ju inte riktigt klar i skann...."

Jag vet inte hur otrevligt/allvarligt ditt inlägg är tänkt att vara och hur seriös du är i dina råd. Men en sak vet jag och det är att folk brukar inte lyssna på goda råd om de först får en utskällning för att till sist få en gliring om att de är dumma i huvudet./images/icons/grin.gif

Dilandau

Myrmidon
Och var fick du luft ifrån?

Kom igen, för fan, du är ju helt hysterisk! Vad är det för konstigt i att vilja ha en officiell värld att spela i? Lugna ner dig!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Men herregud människa...

...har du haft DoD6 i ett helt år utan att veta vad världen heter? Du kan ju inte ens ha läst igenom regelboken. Den heter Trudvang, inte truvag. Och förresten, se över din stavning lite, du har ju inte ett rätt i ditt inlägg.