Nekromanti För lata nybörjare och episka kampanjer

Fredlig_Missla

Veteran
Tja allihopa.

Jag har surfat runt lite på forumen under de senaste veckorna och jag har hittat otroligt mycket förslag på "sanningar" om de saker som är nödvändiga i en episk kampanj (Skugglanden, Liljans Råd, Drezin, Drakar, Mörkret, Nya stora krig, gudarna osv). Mitt förslag är att vi försöker samla och sortera upp all denna info så att alla spelledare får någton sorts mall för hur sanningen om deras Mundana ska se ut (vad är förbannelsen egentligen osv). Jag kanske är helt ute och cycklar med om all denna info skulle samlas upp och sorteras så skulle jag iallafall tycka att det vore bra.
Jag har tänkt mig något sånt här när man som Speleldare skapar ett "nytt" Mundana.

Finns förbannerlsen ??

Jagha, här har jag en histora ifrån person A och en ifrån person B, jag har även Neogames, Blandningar samt egen version.

äsh ni gettar poängen.

Hare bra och dippa vidare (om ni spelar Diplomacy).

vandraren

Swordsman
Det vore inte helt fel med en sammanställning med olika åsikter om viktiga grunideér i eon. Men man kan ju använda sökfunktionen också. Problemet med den är att det lätt blir oöversiktligt och grötigt. Forumfolk brukar även ha en tendens att länka vidare i oändligheten till något de skrivit för länge sedan.

Jag instämmer alltså med föregående inlägg. Hur man ska få det att funka vet jag inte. Men det finns det säkert någon som vet.

Dippa vidare (också ni som inte spelar Diplomacy)
=)

trinker

Warrior
[SPOILER kanske?]

Märk dina inlägg med SPOILER så att inte spelare får reda på saker som de inte ska få reda på.

Men det låter som enbra idé.

Mvh cozcin