Nekromanti För mig Lemuria. Vad för dig?

Andy

Vila i frid
Nice bild.

Jag bläddrade igenom Lemuria i förrgår och jag tycker att det är ett snyggt spel och en kul idé.

Däremot tycker jag att D20 Modern är fel. Det funkar men jag skulle vilja ha ett T6-pöl system med massa action. Så tycker ja, tralalalalala!

Genesis

Ni dés ni maître
D20 Modern? Nu snackar du tydligen om något Lemuria jag inte känner till, men Barbarians of Lemuria har 2T6+färdighet. Det är simpelt och snabbt och har hyllats som ett av de bästa Sword & Sorcery-spelen som gjorts. Av, typ, indiefolk.

(Jag har inte spelat det.)

Genesis

Ni dés ni maître
Jaha.

...

Har det något att göra med Barbarians of Lemuria? Var kommer namnet ifrån?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Nada med Barbarians of Lemuria.

Det hela började med att frasen "Lemuria, mon amour" for genom mina tankar. En kreativ big bang följde när spelvrlden under några hektiska timmar växte fram. Resultat blev först tre artiklar i Sverox (en av Michael Leck) och sedan detta Krille-Mekke-samprojekt.

På 1800-talet tänkte en zoolog att det måste ha funnits en landbrygga mellan Madagaskar och Indien eftersom de två ställenas fauna hade slående likheter. Han hade iofs fel, eftersom Wegeners kontinentaldriftsteori högg upp denna gordiska knut, men jag kände till idén och satte därför det namnet på min fiktiva kontinent.

Gissniingsvis gjorde författaren bakom det där spelet du nämner ungefär samma sak.

Och nej, Blavatsky spökade inte när jag byggde Lemuria.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Poppe said:
I Barbarians of Lemurias fall från: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wizard_of_Lemuria
Vilken, i sin tur, tar sitt namn från den gamla vetenskapliga hypotesen och de parapsykologiska sammanhang den senare förekom i (på samma vis som Robert E. Howard använde sig av Atlantis och Mu).