Nekromanti För mycket regler?

Mamma skalman

Veteran
Jag har funderat... eller nej det har jag inte, jag har tyckt det sedan första dagen jag köpte neotech...

Mina spelare gillar automatvapen. dom ska skjuta några gangsters till exempel. Det tar för fan minst fem minuter för att räkta ut all MIE factor EDLH och allt va de heter. sen ska alla tärningar slås. Hur gör ni?

sen detta scenario.
sl: "den galne läkaren hugger dig med skalpellen i handen"

spelaren: "hoppsan! shit jag tror jag dör..hehe"

sl: slår enTt6: 6. slår 2T6: 5,6. Slår två till: 5,1,6 o.s.v de totala resultatet efter tio minuters slagning blir resultater 156...
Spelaren dör av ett stick i handen med en skalpell... inte särklillt troligt men ändå

Krille

Super Moderator
"Det tar för fan minst fem minuter för att räkta ut all MIE factor EDLH och allt va de heter. sen ska alla tärningar slås. Hur gör ni?"

Använder automateld på vettigt sätt: för punktmålsbekämpning, nedhållande eld eller som kort eldskur ("treskottssalva").

"Spelaren dör av ett stick i handen med en skalpell... inte särklillt troligt men ändå"

"Inte särskilt sannolikt" är en bättre beskrivning. Den stämmer rätt bra in på verkligheten också. Läs mer här.

Foggmock

Myrmidon
Det tar för fan minst fem minuter för att räkta ut all MIE factor EDLH (snipp)

Så skippa det? Låt spelare deklarara hur många skott han skjuter, slå ett slag mot Automateld, ta antalet skott spelaren sa om det lyckas, hälften om det misslyckas. Dra bort lika många tärningar som vapnets Rekylvärde. Slå dem. Alla ettor är träffar. Enklaste möjliga. Om man vill (det vill man oftast) slänger man in reglerna för äckligt många kulor. Då plockar man förutom rekylvärdet också bort lika många som man har automatiska träffar och slår resten.

MovinGalt

Warrior
sl: slår enTt6: 6. slår 2T6: 5,6. Slår två till: 5,1,6 o.s.v de totala resultatet efter tio minuters slagning blir resultater 156...

Tja, man kan ju inte få mer än 3 extraskador i armar eller ben per anfall, så om han slog 137 miljoner eller 31 med tärningarna spelar ingen större roll. Det är däremot extraskadorna han ådrog sig som är relevanta. :gremblush:
Men i din position, att vilja "klaga" så förstår jag att du nämnde ett relativt högt tal för att få det att låta extraordinärt farligt, även om det inte var det. Men, ingen anklagelse på det, jag skulle gjort samma sak i den situtionen.

Men, eftersam jag nu gillar N2s strids- och skadesystem (bara lite) så tänker jag istället försvara det. För det första, att slå 156 på Ob1T6 är otroligt liten chans, ungefär lika stor som att dö av ett knivhugg i handen. Så skulle jag se det :gremtongue:.

Att det tar lång tid, tja... desto mer man spelar, desto bättre blir man på reglerna, och desto kortare tid tar det (bläddra i boken).

Sen kan man, om man tycker att tärningsslag är en otroligt seg process, slå både skada och träff i samma slag. Det vill säga, har du Ob3T6 mot Pistol och den gör Ob5T6 skada om du träffar, ta 3 svarta tärningar och 5 vita och slå alla på en gång. Sen om du missar har du inte direkt ödslat någon tid, men om du träffar är skadan redan klar. Man kan ju slänga in 1T100 också om man nu vill slå vart man träffar direkt.

För automateld, kör med den frivilliga regeln Äckligt mycket skott, som Foggmock så snällt förklarar högre upp.

För ett snabbare skadesystem kan du på vanliga lakejer använda de uppsnabbade skadessystemet längst bak i N2 Offensiv. Så slipper man alla slag med extraskador och tabeller och shit.

Mina spelare tycker däremot att det intressantaste i hela spelet är att slå träffar och extraskador... Så fort någon träffar är det fullt jubel, spänningen är på topp när T10an rullar. Sen kan de sitta och gotta sig åt Artärblödning i Halsen i flera minuter... :gremcrazy:

/MovinGalt - Köttsår i Underlivet på

Engelska = flesh wound in the abdomen
Kinesiska = 骨肉创伤在腹部
Tyska = Fleisch verwunden im Abdomen
Spanska = la carne hiere en el abdomen
Franska = la chair enroulent dans l'abdomen
Italienska = la carne si fer nell'addome
Japanska = 腹部の軽傷
Koreanska = 복부안에 얕은 상처
och Portugisiska = a carne fere-se no abdômen

Lycka till!