Den är fortfarande bara i pre-production. Om ni biktar er ordentligt kan ni fortfarande rädda era själar.Jag vet inte vad vi gjort för ont för att förtjäna detta?
Helt sant. Om man skulle ta allt som är i pre-production på allvar skulle man aldrig få en lugn stund. Rykten surrar om Elric, Foundation, Xena, Wheel of Time, etc.Den är fortfarande bara i pre-production. Om ni biktar er ordentligt kan ni fortfarande rädda era själar.
Den är fantastiskt dålig på alla tänkbara och otänkbara sätt. Möjligen är musiken bitvis fullt OK och några scener har underhållande kalkonvärde.Jag blir mer sugen på att se D&D-filmen varje gång någon nämner den. Den borde inte kunna vara så dålig som alla påstår, men något säger mig ändå att den verkligen är det.
Jo, men grejen var ju att de ville göra film av D&D. Inte av någon särskild kampanj, inte en fantasyfilm i största allmänhet, utan en film baserad på D&D, som är ett regelsystem och ingenting annat. Jag tycker inte att idén var särskilt lyckad till att börja med, bl a av de skäl du anför, men om filmmakarna själva inte brydda sig om filmens enda gimmick, då är det inte så konstigt att det blev som det blev.Om jag skulle göra en film på ett rollspel skulle jag nog åxå strunta i reglerna i goerhört hög grad... regler är till för att simulera en verklighet på ett spelbord. Om man då försöker göra en film baserat på denna simulator så blir det ju jättekonstigt. Det blir att , i verkligheten, försöka imitera ett system som försöker simulera verklighet. Vad är poängen med det?
Poängen är att det finns vissa grundpremisser i den verklighet som D&D försöker simulera. Gruppsamverkan, vissa typiska monster, hur magi fungerar, osv. Inget av allt detta bryr sig filmen det minsta om. Inget annat som bär ett spår av en trovärdig verklighet heller, för den delen.Om jag skulle göra en film på ett rollspel skulle jag nog åxå strunta i reglerna i goerhört hög grad... regler är till för att simulera en verklighet på ett spelbord. Om man då försöker göra en film baserat på denna simulator så blir det ju jättekonstigt. Det blir att , i verkligheten, försöka imitera ett system som försöker simulera verklighet. Vad är poängen med det?
Nej, den är värre. Om du vill läsa en verbal slakt av den finns en underbar sådan att läsa HÄR.Den borde inte kunna vara så dålig som alla påstår...
The Showtime cable network was negotiating to revive this series after its cancellation. The untimely death of the show's star, 'Frankel, Mark' , halted the effort.