Nekromanti Förbättra ett monster!

Svarte Faraonen

ром и смерть
D&D innehåller, som vi alla vet, ett oräkneligt antal monster. Vissa är häftiga och inspirerande, andra inte lika mycket. Det är dem den här tråden är till för. Välj ett monster du har svårt för, och skriv om dess koncept så att det blir mer tilltalande. Med "monster" menar jag förstås allt som finns i någon monstermanual, så även typiska spelarraser faller in här.

Jarl

Hero
Dragonborn: ändra utseendet, byt ut CHA-bonus mot något annat. Ge dom bonus på spjutanvändande. Döp om till Lizardmen.

Voila! Töntigaste rasen har blivit användbar.

rjonas

Hero
Jarl said:
Dragonborn: ändra utseendet, byt ut CHA-bonus mot något annat. Ge dom bonus på spjutanvändande. Döp om till Lizardmen.

Läckert!

DarkMystic

Swordsman
Jarl said:

Du är den töntigaste rasen :gremsmile:

krank

Går ondskans ärenden
Jarl said:

Vet inte, jag. På vilket sätt är lizardmen mindre töntiga än dragonborns egentligen?

Poseur

Swashbuckler
Hur kan man inte gilla en vildsvins-galt-pagasus som kan leva i rymden?

WHY! Tell me?!

/Poseur :gremsmirk:

krank

Går ondskans ärenden
Ymir said:
De har inte "looks like a dragon" som argument för att man ska spela dem...
Jag vet inte om jag tycker "ser ut som en tråkig jävla ödla" är så mycket bättre =)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag skulle vilja göra något med Bugbears. Som jag har förstått så kommer de ursprungligen från amerikansk skrock av något slag, typ boogeyman. I D&D är de i princip bara en sorts orcher, fast de är goblinoids rent tekniskt.

Jag skulle vilja ge dem lite mer boogeyman-aktiga förmågor och ett mer gastkramande uppträdande. Jag vill inte göra dem till spöken, utan de ska fortfarande vara humanoider (spöken finns det redan), men de bör vara spöklika.

De borde definitivt vara solomonster och man skulle kunna ge dem spell-like abilities som gör att de kan röra sig i skuggor, påverka folks drömmar och sånt. Man behöver inte ta bort deras "brute"-stämpel, bara ge dom något mer.

Så, mindre goblinoid orc, och mer monster in the closet.