Olle Linge
Snigel
Jag planerar att använda mig av fotnoter i Magneter och mirakel, men jag kan i nuläget väldigt lite om layout. När det blir dags får jag antingen lära mig hjälpligt, försöka skaffa hjälp eller (mer troligt) en blandning av de två första. Det jag undrar just nu är dock hur jag ska förbereda för att hantera fotnoter? Dimfrost påpekade att det kanske skulle gå att använda Words fotnotssystem nu när jag skriver råtexten och att detta skulle på något sätt vara möjligt att föra över till något layoutprogram senare. Finns det något alternativ som fungerar bättre?
Fördelen med ett system som det i Word är ju att man i alla fall tydligt ser vad som hör till vad och i värsta fall blir det väl att klippaklistra fotnoterna och fixa numreringen manuellt senare. Finns det något annat sätt? Tänker jag fel? Tips?
Fördelen med ett system som det i Word är ju att man i alla fall tydligt ser vad som hör till vad och i värsta fall blir det väl att klippaklistra fotnoterna och fixa numreringen manuellt senare. Finns det något annat sätt? Tänker jag fel? Tips?