Nekromanti Förbeställa rollspel

Telash

Swordsman
Vad tycker igentligen rollspelare om att förbeställa rollspel?
Till mitt nästa projekt vill jag helst inte använda lulu, (för lång transport), utan välja ett svenskt digitaltryckeri. Jag vill även ha hårdpärm och färgtryck.

Antagligen måste man trycka några ex då..

Min tanke var att man kan låta folk förbeställa för ett rabaterat pris, för att på så vis dra in lite pengar till tryckningen. Sjävlklart blir det pengar-tillbaka-garanti om tryckningen mot förmodan inte blir av.

Så, skulle Du tänka dig att förbeställa ett rollspel på det viset?

Arfert

Facit
Hårdpärm för digitaltryck är inte optimalt, för man får limmad rygg, inte bunden (gäller svenska tryckerier i alla fall). Med risk att den spricker. Jag skulle tagit mjukpärm i så fall.

Vet att Vulkan gör hårdpärm. Antagligen Publit med.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Har redan gjort flera gånger genom KickStarter. Nu är ju den tjänsten bara öppen för jänkare. Men IndieGoGo är en motsvarighet som funkar i resten av världen också.

Telash

Swordsman
Givet vill jag ha bunden rygg.
Borde väl finnas tryckerier som kan göra det med digitaltryck? Jag förstår inte varför de teknikerna inte skulle kunna kombineras.
Offset kräver väl massiva kvantiteter?

Arfert

Facit
Finns inget som säger att det inte går att kombinera. Men tryckerierna verkar inte vara värst intresserade. Vad vill du ha för upplaga?

Telash

Swordsman
Tja, med tanke på rollspelets ganska minimala marknad så högst 50 exemplar i första tryckningen.

Arfert

Facit
tja, du kan ju ta in pris. Tror dock att trådbindingen går på lika mycket som resten i den upplagan. eller nåt ditåt.

Telash

Swordsman
En annan variant vore kanske att trycka flera nitade böcker med färginlaga hos publit, någon som vet var jag då kan producera lådor för att göra en klassisk rollspelslåda?