Nekromanti Förbjuden information

P Lex

Warrior
Tydligen är det förbjudet med försäljning på forumsidorna, vilket inte alls framgår av någon information på huvudsidan utan endast om man söker under Hjälp/Frågor. Jag postade lite info om vårt Mutantzine på Mutantforumet vilket jag tydligen inte hade rätt att göra (kan väl leda till utflippade OT-diskussioner eller auktion och budgivning).

1. Kan ni inte lägga nämna detta förbud på huvudsidan så att fler slipper begå samma misstag (många passerar väl förmodligen den)?

2. Om de ska vara förbjudet att informera om fansin på olika spelsidor så borde det även vara förbjudet på Zinescene-sidan.

3. Är det verkligen så farligt? Jag tänkte bara att information om ett rent Mutant-fansin kunde intressera Mutantforumbesökare, eller klassas sådan information som OT? Är det ok att tipsa om övrigt spelmaterial på nätet? Och nej, vi tjänar inte ett öre på att sälja fansinet om någon nu trodde det.

/ Peter

Krille

Super Moderator
Dem rulez

"Tydligen är det förbjudet med försäljning på forumsidorna, vilket inte alls framgår av någon information på huvudsidan utan endast om man söker under Hjälp/Frågor."

Det framgår även av forumets regler, vilka du som användare ska ha tagit del av när du skrev in dig på forumet.

P Lex

Warrior
Re: Dem rulez

Sant men det var väl ett tag sedan man tog del av dem.

Jag har tagit bort prisuppgifter från inläggen och ska ändra min signatur ikväll så att pris inte framgår. Är det tillräckligt för att det inte längre ska klassas som försäljning?

Troberg

Sinister eater
Re: Dem rulez

Jag har tagit bort prisuppgifter från inläggen och ska ändra min signatur ikväll så att pris inte framgår. Är det tillräckligt för att det inte längre ska klassas som försäljning?
I signaturen är det antagligen OK. Grejen är att man vill slippa diskussioner kring försäljningar, det ska inte bli en köp/säljplats. Om du i ditt sig har ett pris och info så att folk kan kontakta dig på annat sätt än att skriva i ett inlägg så ser jag inget problem.