Nekromanti Fördärv?

Troberg

Sinister eater
Hur funkar begreppet fördärv i det Nya Forumet? Om alls?
Inte alls, i alla fall inte biten om att det ska minska efterhand.

Dimfrost

Special Circumstances
Skriptet som ska göra att fördärv minskar med tiden fungerar inte alls. Jag har ingen aning om varför, men problemet uppstod när forumet flyttades till den nya servern. Därför används fördärvssystemet inte alls för närvarande: man får inget fördärv som syns av att få bestraffningar. Däremot använder vi fortfarande samma gränser. Om någon skulle ha så mycket fördärv att en avstängning närmar sig räknar vi fram summan manuellt (och skickar kanske ett varnande PM för att upplysa om saken, eftersom man inte kan se det själv längre), och på samma sätt skulle vi manuellt hålla reda på hur länge man skulle bli avstängd. Det har inte varit aktuellt än. (Ingen har blivit avstängd på grund av för mycket fördärv sedan fördärvssystemet infördes.)

Mer räkning för mig, alltså, och mindre snyggt för de med gammalt fördärv i kontrollpanelen som aldrig försvinner, men inget av detta påverkar risken att bli avstängd.

Är allt klart nu? Jag inser att ovanstående förklaring kanske inte är den tydligaste, så jag utvecklar gärna om det behövs.

/Dimfrost