Nekromanti Fördelar och nackdelar

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,821
Jag har återigen hamnat i tankar på att lira Saga (senaste omgången blev... inte av. Tvi för det!).

När jag sitter och bläddrar i boken så upptäcker jag till och från några rolig smådetaljer (nu senast att det finns en schysst analogi med saxare i östra Albion t.ex) men... avsnittet med fördelar och nackdelar lämnar mig alltid lite otillfredställd på något sätt. En del är riktigt bra medan andra känns "lite sådär" i bästa fall. I Saga Trudvang så fanns det ju lite nytt som jag tyckter är rätt trevligt faktiskt (nackdelen Trollblod ligger närmast till hands som exempel - en nackdel som kanske inte är helt gångbar i Arcaria).

Så, efter många om och men: har ni klurat på några egna fördelar och nackdelar?

Jag har gått i tankarna på att kanske planka några feats från D&D (3.5) men det är ju inte alltid saker som passar som fördelar sådär på rak arm. Tål att kluras på...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Håller med dig, man borde lägga till fler fördelar och nackdelar... får skylla på att jag har dålig fantasi! ;-)

Vore som sagt bra med fler och annorlunda.. som kanske kan komma med i Saga 2.0! Keep it coming!

Trollblod.. hmmm Sidheblod?
 
Top