Jag har lite frågor ang Förenade Kongo. När slogs landet ihop? och finns det någon annan officiell eller inofficiell info. För ett tag sedan knåpade jag ihop ett äventyr som utspelar sig i FK, och när jag gjorde det skrev jag även lite om historia och hur landet ser ut i dags läget. Sen har jag spawnat vidare på det i huvudet och kom fram till att jag har tillräckligt med info till att skriva ihop en historia + dagens samhälls läge.
kort och gott så ska det innehålla följande.
Stridheter som ger sammanslagning på nått vis.
Landet blir totalt underutvecklat
Ett belgiskt företag får upp ögonen för landet och börjar statsa på industri, turism, forskning mm -> full makt över landet (dra gärna paraleller till belgiens kolonisation av gamla zaire).
Landet har ganska orörd natur 2059 pga den långa tiden utan någon som helst industri mm. Men nu ska det bli andra bullar.
kort och gott så ska det innehålla följande.
Stridheter som ger sammanslagning på nått vis.
Landet blir totalt underutvecklat
Ett belgiskt företag får upp ögonen för landet och börjar statsa på industri, turism, forskning mm -> full makt över landet (dra gärna paraleller till belgiens kolonisation av gamla zaire).
Landet har ganska orörd natur 2059 pga den långa tiden utan någon som helst industri mm. Men nu ska det bli andra bullar.