Nekromanti Föreningar i NÖ Skåne? (Hässleholm & Kristianstad)

Max Raven

T12-kultist
Skulle vilja ha tag i spelföreningar i trakten som inte är för långt från där jag bor - under förhoppningen att jag skulle åtminstone kunna få lite figurer målade (målar mer i grupp) och kanske köra något spel nån gång.

Någon som känner till några spelföreningar i Kristianstad eller Hässleholm?

Johan K

Gammal & dryg
Om du tar dig till SVEROK´s forum, tittat på SKuD´s forum & tråden aktiva föreningar i skåne. Så kanske du hittar vad du söker!!
Eller helt enkelt frågar i det forumet åxå.

/ Johan K, i grov konventskoma.

Max Raven

T12-kultist
Jo, jag tog mig en titt. Dock är man lite osäker på om vissa föreningar fortfarande existerar. Följande har jag iaf hittat med hjälp av SKUD och Google:

Kristianstad Spelförening - arrangerar brädspelskvällar på onsdagar. Problem? Tja, sidan uppdaterades 2008, och mötesplatsen är en butik som inte existerar längre. Annars verkar de vara ungefär vad jag är ute efter. Frågan är bara om de existerar längre.

Spelföreningen Excalibur - i Hässleholm. Kanske existerar, verkar ha uppdaterat sig på sistone. Deras site är full av tomma sidor, dock, och lite svårnavigerad. Svårt att veta om det viktiga (kontaktinfo, spelmöten) är up-to-date s a s. Verkar lajva mycket, om man tittar på deras kalender.

Spelföreningen Fenix - i Hässleholm. Verkar mest hålla på med LAN (efter vad jag ser i kalendern). Kul, men kanske inte exakt vad jag är ute efter.

Det är alla jag funnit, och informationen verkar vara lite utdaterad här och var. Jag har definitivt lärt mig att spelföreningarna verkar vara lite dåliga på att hålla sina hemsidor informativa, uppdaterade och lättnavigerade.

Det fanns en förening till förstås, i Kristianstad. Den verkade vara ganska mycket inriktad på laserdome och LAN då och då dock.