Nekromanti Föreningar i Stockholm?

Rising

Vila i frid
Okej, jag är en 23-årig gammal rollspelsräv som lider av en så akut rollspelsabstinens att jag bara MÅSTE finna några likasinnade att dela intresset med. Jag deltar gärna aktivt i övrig föreningsverksamhet oxå (jag är småhyffsad illustratör och kan kanske bidra med layoutidéer, då jag jobbar som AD på en reklambyrå.), och jag är van SL och äventyrsskribent. Min spelstil är baserad på själva rollspelsbiten, både när jag spelar som när jag spelleder (jag är i själva verket rätt slö på att lära mig reglerna ordentligt, kanske kan jag värma upp med en friformskampanj?). Jag söker helst en större grupp med många medlemmar och egen lokal (eller är det en orimlig begäran?), gärna en där man helt spontant kan komma med ett nyskrivet äventyr och börja lira redan nästa dag med de som råkar vara lediga (istället för invanda spelargrupper på tre personer som alla måste varslas två månader innan spelstarten). Jag spelar gärna med vilka åldersgrupper som helst, och även om jag endast behärskar de allra mossigaste rollspelen (mest äventyrsspel, med andra ord) så hoppas jag att några välsignade själar hör mina böner om äventyrsgemenskap och låter mig följa dem på vilka farofyllda/njutningsfulla vägar vi än må färdas på tillsammans ;-D

UNIONEN!!!!

Oj! Det låter som att du är ute efter en ganska stor klubb. Tipset i stockholm om du är ute efter en SÅ stor klubb är UNIONEN, som är en spelklubb av det slaget du sökte efter. Ring sverok för att få tag på telefonnumret till dem......(har det inte i huvudet.....)

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Elminster

Veteran
Hittar du någon så hör av dig till mig..

27 år och har spelat i 14 år. Allt från Ad&d till Western men trivs bäst i fantasy miljö.

Jag kan ställa upp på att spela och spelleda med kort varsel.

//Fredric

Speak friend and enter

Rising

Vila i frid
Jag ska vandra förbi unionens lokaler någon gång. Har glömt var de ligger, men har det uppskrivet någonstans.

Föreslår att du checkar dem också.

Rising

Vila i frid
Re: Midgårdska flaggan dyker ner!

Åh, det var länge sedan... Jag har ännu inte hittat någon spelförening med lokal i Sthlm... (Jag har iofs inte letat så mycket, det skall erkännas) Nå, det var en kul tråd att återse...

/Rising
som undrar hur roligt liv Morgoth egentligen har... :^)

Morgoth

Swashbuckler

"som undrar hur roligt liv Morgoth egentligen har... :^)"

Gah! Jag lagar knäck och hänger på forumen (dessutom spelar jag tevespelsmidisar jag lyckades rädda från hårddiskkraschen på en diskett, så det så!) :gremsmile:.

Storuggla

Champion

Lagar knäck? Kan man få smaka? ^__^
Och för övrigt ligger jag i samma sits som Rising, för lite lir... jag har ju förvisso några sporadiska spelare.

Storuggla, tummar på sitt Traveller

Morgoth

Swashbuckler

"Kan man få smaka?"

Helt ärligt var det där ett ugglabete =D. Tyvärr kan du inte få smaka, för knäcken är slut, men du kan få en midi som tröstpresent.

Storuggla

Champion

Helt ärligt var det där ett ugglabete =D.

Attans, den gick jag ju på helt!

Tyvärr kan du inte få smaka, för knäcken är slut, men du kan få en midi som tröstpresent.

Nedrans. Men ja... det var ju en pipig midi...

Storuggla, hade lagt siktet på knäck