Nekromanti Föreningar i Stockholm?

Rising

Vila i frid
Okej, jag är en 23-årig gammal rollspelsräv som lider av en så akut rollspelsabstinens att jag bara MÅSTE finna några likasinnade att dela intresset med. Jag deltar gärna aktivt i övrig föreningsverksamhet oxå (jag är småhyffsad illustratör och kan kanske bidra med layoutidéer, då jag jobbar som AD på en reklambyrå.), och jag är van SL och äventyrsskribent. Min spelstil är baserad på själva rollspelsbiten, både när jag spelar som när jag spelleder (jag är i själva verket rätt slö på att lära mig reglerna ordentligt, kanske kan jag värma upp med en friformskampanj?). Jag söker helst en större grupp med många medlemmar och egen lokal (eller är det en orimlig begäran?), gärna en där man helt spontant kan komma med ett nyskrivet äventyr och börja lira redan nästa dag med de som råkar vara lediga (istället för invanda spelargrupper på tre personer som alla måste varslas två månader innan spelstarten). Jag spelar gärna med vilka åldersgrupper som helst, och även om jag endast behärskar de allra mossigaste rollspelen (mest äventyrsspel, med andra ord) så hoppas jag att några välsignade själar hör mina böner om äventyrsgemenskap och låter mig följa dem på vilka farofyllda/njutningsfulla vägar vi än må färdas på tillsammans ;-D

UNIONEN!!!!

Oj! Det låter som att du är ute efter en ganska stor klubb. Tipset i stockholm om du är ute efter en SÅ stor klubb är UNIONEN, som är en spelklubb av det slaget du sökte efter. Ring sverok för att få tag på telefonnumret till dem......(har det inte i huvudet.....)

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Elminster

Veteran
Hittar du någon så hör av dig till mig..

27 år och har spelat i 14 år. Allt från Ad&d till Western men trivs bäst i fantasy miljö.

Jag kan ställa upp på att spela och spelleda med kort varsel.

//Fredric

Speak friend and enter

Rising

Vila i frid