Nekromanti Föreningar i Uppsala, Norrtälje, Rimbo, Edsbro...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Smara, Hallstavik, Knutby, Funbo eller däromkring.

Nu har jag tröttnat. Våran lilla söta rollspelsgrupp på tre personer kan aldrig bli medlemmar i SVEROK, därför undrar jag om jag (och eventuellt min make och vår tredje part i målet) kan få ansluta oss till någon av er redan SVEROK- registrerade. Dels för att jag ska kunna ta del av Sverox och dels för att ha någon att kunna dibbla med om spel och intriger utöver våran lilla hårt sammansvetsade treenighet. Det känns nämligen som det är hart när omöjligt att få till någon till i gruppen. (ja, vi har ju till och frånare) och vi behöver friska nya ideer... åtminstone jag... HJÄLP mig snälla någon.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Var?

"Smara, Hallstavik, Knutby, Funbo eller däromkring."

Var ligger alla dessa orter egentligen? I Dalarna eller?

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Var?

Ledtråden är Smaratriangeln. Ta fram en kartbok. Leta fram Stockholm, Uppsala och Hallstavik. Grovt räknat hittar du orterna Norrtälje (lite utanför ytterlinjerna), Edsbro, Rimbo, Funbo, Knutby, Almunge i denna triangel. Det vill säga i Uppland. Kikar du riktigt noga på kartan hittar du Smara i närheten av Edsbro - Knutby (grovt räknat mitt på sträckan, strax nedanför den "stora" vägen.) Hade jag sträckt ut mina desperata händer ännu längre så hade jag hamnat i Jakobsberg och andra förorter till Stockholm också. Men jag är så sällan åt det hållet så Uppsalavändan verkade bättre.

Givetvis ser jag gärna fram emot kontakter med folk från andra orter också, men det är kul att kunna umgås... speciellt som jag lider av panikångest och gärna tycker om att känna några om jag skall åka på konvent... Det är hela den sorgliga historien...
*snyft* :gremcrazy: