Björn Wärmedal
Björning Wheel
Vad tror ni? Om forumet inte längre är beroende av utrymme hos Sverok, skulle det ändå vara intressant att driva en Sverokförening?
Skulle det finnas minst fem personer som brinner för föreningen så går det med andra ord inte att lösa upp den, så det skulle lösa sig själv§16 Upplösning
Förslag om föreningens upplösning får endast framläggas på årsmöte. Att upplösning ska behandlas måste framgå av kallelsen. Föreningen kan inte upplösas så länge minst fem medlemmar vägrar godkänna upplösningen. Vid upplösning ska föreningens skulder betalas. Därefter ska föreningens tillgångar gå till verksamhet i enlighet med föreningens syfte. Hur detta ska ske beslutas på det sista årsmötet.
+1Björn Wärmedal said:Jag tror inte vi ska göra något förrän det är ett faktum att vi flyttat från Sverok
Om det faktiskt händer så föreslår jag följande:
1) Vi väntar tills ordinarie årsmöte
2) I kallelsen till ordinarie årsmötet ser vi till att det framkommer tydligt att föreningens upplösande ska behandlas (och styrelsen måste i så fall komma med ett yrkande att ta ställning till, dvs yrka på att föreningen ska upplösas).
3) I händelse att föreningen upplöses bör styrelsen ha ett förslag på vad som ska ske med föreningens tillgångar. En större del skulle ju kunna tillfalla redaktionen, och en del till arbetsgruppen för Rollspelsdraken (om den verksamheten kommer att fortsätta, dvs)
Just den sista punkten är kanske något att diskutera. Det handlar ju inte om några enorma tillgångar, så det borde inte vara dramatiskt
Som revisor måste jag nog starkt avråda från brevpresskastande på styrelsemötenaCissi said:Jag håller med Björn i det här.
Och er andra också uppenbarligen. Eniga är vi, när ska det bli möten där vi sitter och skriker och kastar brevpressar på varann???
Kasta brevpressar?! Hemska tanke. ... Pax för att ha någon stor sak i marmor i sådana fall. Så kan ni andra få ha en varsin plyschkudde.Cissi said:Jag håller med Björn i det här.
Och er andra också uppenbarligen. Eniga är vi, när ska det bli möten där vi sitter och skriker och kastar brevpressar på varann???
Som kassör och föredetta revisor har jag inget principiellt att invända i detta - pengarna har mycket riktigt sänkts till föreningen i syfte att användas till Rollspelsdraken.Pilzeman said:Jag håller också med Björn. Mitt förslag för föreningens tillgångar är att arbetsgruppen (om den fortsätter finnas) får allt faktiskt, eftersom det mesta är insamlat specifikt för det syftet.