Nekromanti Förflyttning

Zippo

Veteran
Vi säger att två personer är män och har lika mycket RÖR(14) och TÅL(12). Men de har inte lika mycket i STY.Vi säger att Rudolf har STY 8 och Sture har STY 18 och bägge är vanarer. Bägge slår för sin längde och får lika mycket på slagen(10 alltså). Då är Rudolf 175cm lång och Sture är 185cm lång.

Där efter kollar vi deras FÖR(RÖR+TÅL+10/4). Bägge har då 9 i FÖR.

Bårde då inte Sture springa fortare eftersom han är längre och tar störe steg än Rudolf??? :gremconfused:

Kakan

Veteran
någon med 8 i styrka borde inte kunna accelerera särskillt bra, och dessutom har han mindre steglängd (varför i helvete man nu blir längre om man gör tillräckligt med armhävningar), så sture borde knäcka rudolf ganska fett på en 100-löpning.. fast om det är maraton så blir det nog jobbigt för sture eftersom han borde väga mer..

en idee är kanse att basera förflyttning på sty och rör istället för tål och rör?

Kakan

Veteran
hmm.. är inte UK baserade på tål och vilja?
eller menar du hur det BORDE vara? jag anser i vilket fall som helst att ett maraton antingen skulle vara helt jämnt eller sluta till rudolfs fördel... (vid antagandet att de har lika mycket i vilja)

Nja, de längre stegen tar också längre tid. Det är här det spelar in med RÖR, för att utnyttja din längd så krävs hög RÖR, och för att få denna längd krävs hög TÅL.
Något sådant iaf.

Men från personlig erfarenhet så har jag alltid varit längst och långsammast fram tills nyligen. Så jag vet iaf ungefär vad jag pratar om.

Zug209_ivenhoe

Warrior
Men från personlig erfarenhet så har jag alltid varit längst och långsammast fram tills nyligen. Så jag vet iaf ungefär vad jag pratar om.
Själv har jag det precis tvärtom kort och snabb, längden har ingen större betydelse på korta avstånd.Där är det explosivitet som räknas. Däremot på längre sträckor har längre en fördel. Längr steg = färre steg.

Jo, men också längre steg, sämre balans, tro mig. Försök inte ta långa steg runt en kon i brännboll när man spelar på grus.
Fast på långa sträckor är det mer utmattningen och konditionen som avgör.

carmon

Veteran
På detta exempel kan man tillämpa vanlig färäldraerfarenhet. Barn har jättekorta ben men på mycket kort tid kan de hinna utom synhåll. vänd dig om och borta är de iaf. Således, små korta ben kan mycket väl pinna på i en rasande fart. Men som sagt på distans så är det inte hur långa benen är som räknas, utan teknik och uthållighet. Förmågan att bevara krafter under loppet. "Vila" springandes som sagt.

Vilket leder till att FÖR ökning eller liknande pga längd egentligen inte behövs.
Plus att anledningen till att jag idag springer ifrån folk är att dom inte vågar komma nära mina bakåtsparkande ben :gremwink:

The_Gorger

Hero
Hmm, jag tänkte på en liknande sak för ett tag sedan. Fast då handlade det inte om hur längd påverkar FÖR, för som sagt längre ner i tråden så tjänar man inte så mkt på långa steg på korta sträckor.
Men marsh. Min 289cm Truck-frack borde väl marshera åyminstonde aningen snabbare än en lika stark, uthålling osv osv kortare person? Dessutom tycker jag att man borde kunna hava mer än 10 i UK. Denna Truck-frack borde haft 13 i UK om man kunnat ha mer än 10. Det är lite skumt...

fö är han en SLP som är ett experiment. Ingen RP alltså. Hade nog inte vart så spännande att spela

Ymir

Liten kantbaron
Re: Eons största problem?

Problemet har helt att göra med denna tråd , som borde fått betydligt mer uppmärksamhet än den fick.

- Ymir, hade gärna fortsatt på diskussionen om modifikationer pga kroppsstorlek

Helmgast
Vanligt folk är INTE lika uthålliga som Frakktrukh

-er är. De har ju +9 i TÅL! Ingen människa kommer i närheten!

Klon

Hero
Inte nödvändigtvis...
längden spelar inte jämt så stor roll vad gäller fart.
inte så stor att man behöver göra skillnad.
om man kommer upp i extrema längder, då kan jag se intresset

Helmgast
Jag menade:

Men marsh. Min 289cm Truck-frack borde väl marshera åyminstonde aningen snabbare än en lika stark, uthålling osv osv kortare person?
Men vill man ha fler UK så kör på det. Den diskussionen var jag inte inne på.