Nekromanti Förfrågan

Troberg

Sinister eater
Skulle inte någon som har möjlighet att arbeta direkt mot databasen kunna plocka ut och samla alla Storugglas taglines?

Det borde räcka att plocka ut alla stycken i hans inlägg som börjar med "Storuggla, ", dumpa det till en fil och sedan eventuellt manuellt justera den lite (det kan jag göra).

Jag tycker att en sådan sammanställning skulle tillföra mycket till www.rollspel.nu!

chrull

Stockholm Kartell
hahahahahahahahahaha :gremgrin:

jag stöder förslaget helhjärtat. JAg vill veta hur många som inkluderar orden "chrull" samt "naken"

chrull - naken.

Troberg

Sinister eater
Komplettering

Om någon bara kunde dumpa ut alla Storugglas inlägg i en jättetextfil åt mig så kunde jag lätt göra en programsnutt som fixar resten.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Komplettering

Äh. då är det ju bara att klicka på "visa användarens alla inlägg" och börja klippa och klistra :gremlaugh:
tar du ena änden tar jag andra :gremgrin:

chrull

Troberg

Sinister eater
Re: Komplettering

Äh. då är det ju bara att klicka på "visa användarens alla inlägg" och börja klippa och klistra
tar du ena änden tar jag andra
Jag tror att en enkel SQL-fråga som dumpar det till fil är att föredra. Det skulle vara kul att sammanställa Storuggleismerna, men inte så kul.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Signaturer loggas inte

Om storuggla skriver sina signaturer med hjälp av signatursystemet så är jag rädd att det inte loggas i hans inlägg.

Signatursystemet fungerar som så att när någon väljer att läsa ett inlägg så visar forumet inläggstexten, och slänger sedan på användarens aktuella signatur efteråt.

Dvs.
Har han inte skrivit signaturen manuellt, så kommer den inte finnas lagrad för eftervärlden.

Exempli Gratia
Detta är ett av Krilles senaste inlägg (skrevs igår). Hans signatur är sin söta ascii-räv.
Det här är ett av Krilles gamla inlägg (2001-02-02). Här finns hans manuella underskrift lagrad i som råtext i meddelandet, och sedan så slänger forumet på hans nuvarande automatiska signatur (den söta ascii-räven).

/Naug

chrull

Stockholm Kartell
det är inte signaturen nej. [nt]

NT = No Text (Ingen text)

Netfeed

Swashbuckler
Re: Signaturer loggas inte

det är ju det som han inte gör
det hela är bara en avslutare på inlägget innan signaturen kommer likt:

//netfeed, skirver något

U C?

//Netfeed, innan signaturen

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag tror att en viss troberg har för lite att göra

Spring några varv runt huset istället, vetja. :gremsmile:

Storuggla

Champion
För att verka inne och hipp: WTF? o_O;

Skulle inte någon som har möjlighet att arbeta direkt mot databasen kunna plocka ut och samla alla Storugglas taglines?

Det borde räcka att plocka ut alla stycken i hans inlägg som börjar med "Storuggla, ", dumpa det till en fil och sedan eventuellt manuellt justera den lite (det kan jag göra).

Jag tycker att en sådan sammanställning skulle tillföra mycket till www.rollspel.nu!
Va? Vaffö? Men... jag vet inte om jag ska känna mig smickrad eller orolig... :gremshocked:
För att summera min fråga: Va?

Storuggla, betvingare av soffor

Ackerfors

Alas, your rapids!
I så fall får vi ta och fixa så att han inte skriver några fler taglines. Spärra hans användarnamn och låt honom registrera ett nytt konto, typ Ännu större uggla där ordet "som" och kommatecknet är förbjudet för honom att skriva. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Re: Kanon!

Säg till när du vill ha mer (det har ju kommit nyare) eller om du vill ha spindelprogrammet jag gjorde för att plocka ut dem.
Vi kanske inte ska däcka forumet genom overdrivna spindlingar så vi väntar nog ett tag...

Ackerfors

Alas, your rapids!
So? Jag skriver taglines utan "som" och kommatecken.

Men du är ju inte uggla, eller hur? :gremtongue:

Nej, men eftersom jag skrev inlägget på skämt så funderade jag inte särskilt länge på det av två anledningar. 1. Storuggla använder nästan bara "som" och kommatecken. 2. Jag var trött. :gremsmile: