Nekromanti Förhandsbeställa D&D 4

claes

Swordsman
Var någonstans har ni som förbokat D&D 4 gjort det? De flesta spelaffärer verkar ge möjligheten men priset varierar. Tillförlitligheten att få böckerna när de verkligen släpps är ju dock inte säkert, speciellt när det gäller SF-bokhandeln.

Så, var har ni förbokat böckerna och tog ni Gift Set eller böckerna var och en för sig?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Samma dag som det blev möjligt bokade jag ett Gift Set hos SF-bokhandeln i Stockholm – helt enkelt för att jag vill stödja min FLGS.

Anders Åstrand

Swordsman
Adlibris har ett paket med alla tre böckerna listat för 612:-, men det går inte att förhandsboka.

Eftersom jag inte känner att jag måste ha böckerna i handen samma dag som de släpps kommer jag nog beställa därifrån.

Hellzon

Långsamma Vargen
Friendly Local Gaming Store.

För egen del blir det inte aktuellt med nya rollspelsböcker förrän i höst, men då kommer jag väl att stödja antingen Hobbygames eller nån nasare på SSK.

claes

Swordsman
Jag förstår inte heller varför Gift Set är dyrare än alla tre böckerna tillsammans på SF-bok. Hos Leisure Games får man £2,49 (ca 30 kr) rabatt på varje bok om man beställer Gift Set...

Organ

Out of time, out of mind
Om de var billigare än köpa böckerna en och en skulle handlarna bara köpa en massa giftsets, öppna dem och sälja böckerna löst istället. Dessutom så kommer de ju, antar jag om de är liknande de som släpptes till v3, i ett snajsigt kartongfodral, och det kostar att tillverka det med.

/Anders

claes

Swordsman
Rekommenderat pris enligt Amazon.com är $104,95 för Gift Set och varje enskild bok $34,95. 34.95 x 3 = 104,85. Enligt Amazon.co.uk är Gift Setet endast 2 pence dyrare. Så alla jag har hittat säljer antingen Gift Set för samma pris som alla tre böckerna tillsammans eller lite billigare. Förutom SF-bok då, som tar 100 spänn extra för det.

Eksem

Champion
Jo, det känner jag till sedan tidigare, men varför dyrare? Samma pris hade väl räckt?

Dimfrost

Special Circumstances
Jag vet inte om det har ändrats, men nu kostar i alla fall Gift Set $70 inkl. frakt från amazon.com. Billigare lär man inte kunna hitta det någon annanstans heller. Det är till och med billigt även om man skulle åka på tull.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Hur lång tid?

Tja, 3-4 veckor tror jag de garderar sig med, men det kan säkert gå fortare också. Men det är klart, behöver man få spelet direkt är det kanske mindre smart att beställa därifrån. Själv har jag >5 spel och >20 böcker att läsa först, så jag kan vänta. :gremsmile: