Nekromanti Förhandstitt på Noirs berättarskärm

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Förhandstitt på Noirs berättarskärm
En förhandstitt på berättarskärmen till Noir finns på Noirs webbplats. Berättarskärmen är en del av det kommande Spelpaketet till spelet.

Gå till nyheten/notisen

Johan K

Gammal & dryg
Verkar ju snitisgt det här.
Dock så skulel jag gjärna vilja se en förstorning åxå på det hela, än bara det som finns på hemsdian. Det kansek finns, elelr så är jag bara jäkligt blind & ser det som finns på 1:a sidan.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hm... Den skalliga mannen i kostym som befinner sig precis i mitten, framför övriga personer, gjorde att min första tanke var att skärmen föreställde Charles Xavier och hans X-men. :gremwink:

/tobias

solvebring

Superhero
Jäkligt snygg!
Verkar finnas en del tabell- och hjälpmedelgodis också vilket alltid är just vad som skall tryckas in i en skärm, så man slipper bläddra och krångla.
Ju fler lathundsaktiga ting som gömmer sig bakom skärmen desto gladare SL.
Good work!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag gillar formatet i tre liggande A4 (typ). Dock har jag svårt för bilden - hade nog föredragit en mer diskret skyline likt den som är i nederkanten på sidorna i boken än tretton pajsare som stirrar på en.

Om skärmen är användbar är svårt att säga i den något lilla skalan bilden kom i. Vad finns med på skärmens baksida?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
...gjorde att min första tanke var att skärmen föreställde Charles Xavier och hans X-men.
Min första tanke var Gurgeh och linköpingsmaffian. :gremgrin:

Rickard

Urverk speldesign
Hm... Den skalliga mannen i kostym som befinner sig precis i mitten, framför övriga personer, gjorde att min första tanke var att skärmen föreställde Charles Xavier och hans X-men. :gremwink:
Tja, MiG är ju ett Marvelfan. Han slängde ju in [superhjältar i DoD-böckerna.

/Han som gillade det upptåget

Big Marco

Läskig
Dock har jag svårt för bilden - hade nog föredragit en mer diskret skyline likt den som är i nederkanten på sidorna i boken än tretton pajsare som stirrar på en.

Det ger ett schysst obehag att ha dem stirrandes. De 13 är alla ikonkaraktärer från Noirs värld och personligen gillar jag återkopplingen. Dessa 13 individer har alla en speciell roll i framtiden.

Om skärmen är användbar är svårt att säga i den något lilla skalan bilden kom i. Vad finns med på skärmens baksida?

Mer förhandstittar kommer. =)

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"Dessa 13 individer har alla en speciell roll i framtiden."

Du såg den här diskussionen, va? Jag hoppas att Noir inte kommer gå samma väg och på detta vis göra spelmaterialet svåranvänt och beroende av kontinuerliga uppdateringar. Alla korten på bordet bör gälla för spelledarmaterial.

Big Marco

Läskig
Du såg den här diskussionen, va? Jag hoppas att Noir inte kommer gå samma väg och på detta vis göra spelmaterialet svåranvänt och beroende av kontinuerliga uppdateringar. Alla korten på bordet bör gälla för spelledarmaterial.

Inte alls så. Utan bara att de kommer alla att figurera i kommande noveller och texter där man ser Imperiet från ett innefrånperspektiv. De blir läsarnas ledsagare.

Inget annat. Noir har en fast utgivningsplan och när de böckerna är ute så är spelet "klart".

Tanken med Noir är att aldrig erbjuda en absolut sanning, inget "så här är det". Både boken om Sandukar och den om Imperiet bygger kring denna tes.