Nekromanti Förhandstitt på Wilderlands of High Fantasy

Hunk

Hero
De som är intresserade av en förhandstitt på nyutgåvan av den första publicerade D&D-lampanjvärlden Wilderlands of High Fantasy kan surfa in på Necromancer Games sida och ladda ned en preview av en av de 18 kartor med beskrivningar som kommer att ingå i den kampanjvärldsbox som kommer ut i september. Det område i Wilderlands som man kan ladda ned är Lenap som främst består av öken, djungler och öar och är tämligen glest befolkat (områdets placering i kampanjvärlden kan man se på denna karta) och jag tror att det passar rätt bra för upptäcktsäventyrande i Conanstil. Eftersom det inte täcker ett jättestort område tror jag att det skulle funka fint att infoga det även i andra kampanjvärldar (som Greyhawk, Forgotten Realms eller hemmabyggen) utan större problem om man inte har lust att lägga ut en massa pengar på att köpa hela boxen när den kommer. Om förhandstitten däremot gör att man blir intresserad av att köpa boxen är mitt tips att inte vänta för länge. Boxen kommer endast att tryckas i 2 000 ex, vilket gör att den förmodligen kommer att säljas slut på väldigt kort tid. Den går i alla fall att förhandsbeställa via Hobbygames i Uppsala.

Länk direkt till karta .
Länk direkt till beskrivning .

//Henrik (som för övrigt under en USA-resa som avslutades för en knapp vecka sedan fick möjlighet att läsa igenom originalmanuset till Rappan Athuk - the Dungeon of Graves hemma hos dess skapare Bill Webb)