Nekromanti Förkortningar och Fråga

Flychten

Veteran
Hallojsan!

Har två frågor.

1.
Har lagt märke till att det existerar en massa förkortningar här på forumet. Både "forums förkortningar" och Förkortningar på Eonböker. Så det jag undrar är fall det någonstans finns förklaringar till vad alla förkortningarna står för?

2. (Detta vänder sig mer till spelkonstruktörerna)
Hur lång tid tog det att konstruera Eons regelsystem och hur "någrant" speltestas modulerna innan de släpps?

Det var allt och jag ber om ursäkt fall jag frågade detta på fel forum... Men jag läser endast detta forum och vet inte riktigt vart jag skulle skriva det annars... :gremcrazy:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hej hej! :gremsmile:

Har lagt märke till att det existerar en massa förkortningar här på forumet. Både "forums förkortningar" och Förkortningar på Eonböker. Så det jag undrar är fall det någonstans finns förklaringar till vad alla förkortningarna står för?

En lista med alla förkortningarna tror jag inte att det finns (även om det skulle behövas) men några "forumsförkortningar" (om jag förstått dig rätt) finns i Hjälp/Frågor har jag för mig. Angående böckerna så finns det säkert en lista med alla böckerna och förkortningarna är ju unika för varje bok så det borde inte vara så svårt att lista ut. :gremsmile:

Det var allt och jag ber om ursäkt fall jag frågade detta på fel forum... Men jag läser endast detta forum och vet inte riktigt vart jag skulle skriva det annars...

För den här gången antar jag att det var rätt, men jag tycker du ska börja läsa på de andra forumen med för det skrivs (faktiskt :gremwink: ) en del intressant där. :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
"Hur lång tid tog det att konstruera Eons regelsystem och hur "någrant" speltestas modulerna innan de släpps?"

Vi var fyra pers som skrev på Eon under en period 1994-1996. Flera av oss gjorde det mer eller mindre på heltid i minst ett år var. Så räkna med nånstans mellan fyra och åtta manår eller så.

Speltest skedde löpande under perioden. Den tenderade, då jag var med, vara mer intensiv för regelmoduler än för bakgrundsmoduler.

Big Marco

Läskig
Re: Litet tillägg

I utvecklingtiden ligger det med tid för prototypframtagning. Många system i Eon är utvecklingar av system som testades fram.

Man skriver inte ett rollspel som Eon från början till slut. Tyvärr. =)

[H2O]

Veteran
När det gäller förkortningar på böcker så brukar de helt enkelt vara modulens "initialer".
exempel...
A&S: Asharien & Soldarn
M&V: Monster & varelser
M&M: Mystik och magi
KV: Krigarens väg
L&H: Legender och hemligheter
S&P: Sjöfarare och pirater
V&N: Vandöda och nekromanti
GM: Geographica Mundana

Tror att det är de flesta förkortningarna faktiskt. De moduler som bara består av ett ord förkortas vanligtvis inte (Riddaren blir inte "R" och Mundana behöver inte heta "M").