w176
Förlorad dotter
Nyligen i mage kampanjen vi spelar har vi hamnat i ett antal situationer dör vi fått frestande erbjudanden och de jag la märke till var att rollpersonerna (inlevelsekampanj) inte verkar vara beredda på att hoppa på öppna odefinierade erbjudanden.
Hur sk man göra för att fresta roller?
Jag tror jag kan vara något på spåren här, kanske.
Rollerna fick erbjudanden om "Vi kan ordna fram en artefakt åt er mot de här jobbet." och en i gruppen fick "Vi kan hjälpa dig med an massa makt om du dödar den du ändå tänkt döda." Bägge erbjudandena avböjdes.
Makt, hjälp, artefakter, skatter, information osv utan specifikation....
Däremot högg vi stenhårt på erbjudanden som "Ni får en person ni vill hämnas på levererad till er dörr med en påle genom hjärtat." Och vi gick nästan på ett erbjudande om en specifik ritual trots att de erbjudandet hade sucidala villkor.
Jag har funderat på det och min slutsats är att man (Läs roll så väl som spelare= inte blir så frestad av något odefinerat. Och att man inte kan väga något odefinierad beläning mot en definierad risk. Och att något odefinierat inte är hookigt och fantasieggande.
Hur ska man egentligen fresta roller och spelare? Vad är ett bra frestelse?
Hur sk man göra för att fresta roller?
Jag tror jag kan vara något på spåren här, kanske.
Rollerna fick erbjudanden om "Vi kan ordna fram en artefakt åt er mot de här jobbet." och en i gruppen fick "Vi kan hjälpa dig med an massa makt om du dödar den du ändå tänkt döda." Bägge erbjudandena avböjdes.
Makt, hjälp, artefakter, skatter, information osv utan specifikation....
Däremot högg vi stenhårt på erbjudanden som "Ni får en person ni vill hämnas på levererad till er dörr med en påle genom hjärtat." Och vi gick nästan på ett erbjudande om en specifik ritual trots att de erbjudandet hade sucidala villkor.
Jag har funderat på det och min slutsats är att man (Läs roll så väl som spelare= inte blir så frestad av något odefinerat. Och att man inte kan väga något odefinierad beläning mot en definierad risk. Och att något odefinierat inte är hookigt och fantasieggande.
Hur ska man egentligen fresta roller och spelare? Vad är ett bra frestelse?