Nekromanti Förmågor, egenskaper, händelser och annat

King Kromm

Hero
Ja, letar efter massa sådana saker, och har du några så skulle jag inte gråta om du ville ge mig, behöver nämligen flera ton av dem(känns det som) till det spel som jag ibland leker med, bla just nu, behövs inga regelmässiga förklaringar, bara namn och om du vill nån rad med beskrivning.

Tack på förhand!(har tot brist på ider när 1.5 a4 e fyllt med små ord som alla motsvarar varsin förmåga... ska rensa sen!)

darker

Veteran
Vad menar du med 'händelser'? Sådana händelser som kan leda till äventyr och intriger?

mvh

King Kromm

Hero
Händelser är i detta fall ett ganska brett begrepp, allt ifrån en hemsk händelse i barndomen som resulterade i ett starkt hat emot adeln till någon lite mer trivial sak där man endast mötte en vandringsman som berättade massa spännande historier om något varför rollpersonen idag hyser ett starkt intresse för detta.

Rising

Vila i frid
Det är en ganska lös fråga, är det inte? När man inte vet vilken sorts förmågor, egenskaper och händelser du är ute efter så är det svårt att bidra med något.

Skriv upp 7-8 förmågor, egenskaper och händelser så fattar jag vad du är ute efter och kan komplettera listorna.

/Rising

Tarill

Warrior
ex. hundbiten, kattriven, sett en drake på långt håll, fuskat i tärning, vunnit ett rostigt svärd, mött en spådam (och fått en spådom), snubblat på en rot (hatar träd), hittat ett guldmynt, varit nära att drunkna...