Nekromanti Förresten, inte svårt med äventyr

Det borde väl förresten inte vara så svårt att hitta på äventyr til Neotech. Ett redan nu kan ju vara att någon mystisk person tar en RP avsides och säger åt honom att göra en tjänst som t.ex. bära ett föremål eller liknande. Sen kanske det visar sig vara något som utlöser en bomb så RP vill hämnas.

En annan är helt enkelt att maffian råkar skjuta på några handlingsrådiga RP och de vill hämnas.

Ett annat är att helt enkelt låta planet som RP flyger på kapas.

Eller så snubblar RP över roliga dokument och de blir jagade av ett stort företag över hela världen.

Eller så slänger man in någon övernaturlig mördare så det blir ett äventyr bättre än vilket X-files avsnitt som helst!

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Jag tror faktiskt att jag använt alla de exemplen du nämnde.
Fast min övernaturliga mördare var en Biodroid med Thermoptic camo...

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Nalle med AK4

Swordsman
Det ÄR inte svårt med ideér. Vem har slagit i dig det ;-)
Svårigheten ligger i att göra innehållet. Man måste t.ex avslöja den övernaturliga mördaren eller ta kontakt med myndigheterna från det kapade planet. Och det måste SL planera in en möjlighet att göra, annars blir det ett "skjuta-på-allt"-äventyr, och det blir ganska trist i längden.
Nalle

My future's determined by thieves, thugs and vermin.

chrull

Stockholm Kartell
Jag säger som Tokugawa.. Vi har redan använt alla de där...

Så lixom... det är inte så lätt.. Bra mycket lättare att göra roliga mer orginella äventyr i fantasy spel.. faktsikt..

men jag ska nog sätta mig ner och skriva ett ordentligt kapdrama nån natt.. men det blir.. efter lajvet.. typ.. eller efter allt annat.. i sommar? vinter? ... äh..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
En av dem strök med, iallafall så länge som vi kört.
Han kastade sig på en bil som den elake hade kapat, och när han kom till en korsning så flög han av, och föll ner för en avsats och bröt ryggen.
Sedan sköt en annan av RP sönder bilen med ett grovkalibrigt krypskyttegevär laddat med AP-kulor från ett avstånd på en ½km. Bilen slog runt ett par gånger, och exploderade sedan i ett eldklot. Efter en tid kom polisen förbi och arresterade RP för mordförsök och olaga vapeninnehav. De blev dock frikända tack vare deras stjärnadvokat och brist på bevis. Och där är vi nu. Vi får se vad som händer, men ingen verkar vara speciellt intresserade att köra N2, utom jag.
Buhuuu...

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Johan K

Gammal & dryg
Jamenvisst !

Ja, visst ! Där så har du ju en hel del kvällar räddade med äventyr til N2. Hur bra som hellst ju !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>