Jag vet inte hur stort intresset är, men jag postar ändå det senaste kvartalets rollspelsförsäljningstopplista från Storbritanniens största speldistributör (vilket också råkar vara norra Europas största dito).
Roleplaying Games
FFGDH11 Ascension
FFGRT03 Lure of the Expanse
FFGWHF04 Warhammer FRP Gathering Storm
AEG3300 Legend of 5 Rings RPG 4th Edition
EHP3001 The Dresden Files RPG Volume 1: Your Story
EHP3002 The Dresden Files RPG Volume 2: Our World
FFGWHF05 Warhammer FRP GM's Toolkit
WTC253840000 D&D 4E Monster Manual 3 MM3
FFGDH09 Dead Stars
FFGWHF01 Warhammer FRP Core Box Set
Värt att notera är att detta är vad som säljs i distributörsledet och därmed inte vad som faktiskt sålts i butiker. Exempelvis finns det med all sannolikhet en viss eftersläpning i återförsäljarledet eftersom butiker brukar ta in många artiklar i samband med ett släpp, som inte säljer samma kvartal som de tas in. Dresden Files och L5R är exempel på spel som förmodligen inte skulle ha hunnit toppa återförsäljarnas statistik, eftersom de släpptes bara någon vecka innan kvartalsskiftet. Vad jag också noterar är att det är väldigt tungt på Warhammer- och 40K-rollspel, vilket inte nödvändigtvis är fallet i Sverige eller USA (GW har förmodligen större dominans i sitt hemland).
Om någon är intresserad kan jag posta brädspelstopplistan också.
Roleplaying Games
FFGDH11 Ascension
FFGRT03 Lure of the Expanse
FFGWHF04 Warhammer FRP Gathering Storm
AEG3300 Legend of 5 Rings RPG 4th Edition
EHP3001 The Dresden Files RPG Volume 1: Your Story
EHP3002 The Dresden Files RPG Volume 2: Our World
FFGWHF05 Warhammer FRP GM's Toolkit
WTC253840000 D&D 4E Monster Manual 3 MM3
FFGDH09 Dead Stars
FFGWHF01 Warhammer FRP Core Box Set
Värt att notera är att detta är vad som säljs i distributörsledet och därmed inte vad som faktiskt sålts i butiker. Exempelvis finns det med all sannolikhet en viss eftersläpning i återförsäljarledet eftersom butiker brukar ta in många artiklar i samband med ett släpp, som inte säljer samma kvartal som de tas in. Dresden Files och L5R är exempel på spel som förmodligen inte skulle ha hunnit toppa återförsäljarnas statistik, eftersom de släpptes bara någon vecka innan kvartalsskiftet. Vad jag också noterar är att det är väldigt tungt på Warhammer- och 40K-rollspel, vilket inte nödvändigtvis är fallet i Sverige eller USA (GW har förmodligen större dominans i sitt hemland).
Om någon är intresserad kan jag posta brädspelstopplistan också.