Nekromanti Förslag angående bildforumen

w176

Förlorad dotter
Det vor en effektiv updelning av bildforumen om man satte dit ett Feesback/kritik forum, så folk tydligt kunde signalera när de önskade få åsikter på sina bilder.

Möller

Hubert Hortlax
Jag bara brainstormar. Skulle det fungera att istället kunna tagga bilder man lägger upp, ungefär på samma sätt som trådar i de »vanliga« forumen går att markera som nyheter?

Sedan ser jag inte riktigt problemet. Räcker det inte med att i sin bildtråd skriva om (och på vad) man vill ha kritik?

w176

Förlorad dotter
Inte så att det är ett stort problem eller så, men den uppdelning var har just nu är ganka intet sägande och då kan man ha en uppdelning som säger mer. Kanske ett Work in Progress forum ett för färdiga bilder och ett spefikt för kritik.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag håller nog lite med... Jag tycker att man kan tagga eller helt enkelt berätta om man har några tydliga åsikter vad gäller vilken sorts respons man vill ha. "Jag vill inte ha kritik" är bara fem ord. Tycker man att det är jobbigt finns alltid t.ex Autotext...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
w176 said:
Kanske ett Work in Progress forum ett för färdiga bilder och ett specifikt för kritik.
Det här har jag funderat på. Det vore kul att kunna lägga till bilder i efterhand till ett inlägg, om man nu dänker "work in progress". Då skulle man kunna lägga upp nya versioner av samma grej hela tiden...

Ett work-in-progressdelforum tycker jag känns klockrent.

Möller

Hubert Hortlax
w176 said:
den uppdelning var har just nu är ganka intet sägande och då kan man ha en uppdelning som säger mer.
Hm. Jag fick för mig att du ville ha kvar den nuvarande uppdelningen, fast dubblera den i kritik- och icke-kritkdelar.

Att i grunden förändra uppdelningen skulle säkert kunna vara nödvändigt. Ett Work-in-progress-forum lät som en bra idé.