Förslag julkapp?

Ernfrid

Minion
Funderar på en lämplig julklapp till en kompis. Om man måste välja mellan:
Mörk Borg
Symbaroum
Nordiska väsen

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Här kommer ett tråkigt svar men: det är en smaksak!
:D

Jag har inte läst/spelat Nordiska Väsen men båda de andra tycker jag mycket om. Men de är otroligt olika spel.
Mörk Borg är en bra present för att det är en så fin bok. Den kan vara rolig att bläddra i till och med för folk som inte alls är intresserade av rollspel. Som spel är Symbaroum, enligt mig, större och djupare.

God45

#PrayersForBahakan
Det är 100% Mörk Borg för det ser amazing ut.

Björn den gode

Swashbuckler
Håller med, om man måste välja mellan någon av dom som just julklapp och vi inte har någon mer information så tycker jag Mörk Borg är självklart eftersom det är mest presentigt. Skulle jag köpa något till mig själv av de tre hade det nog blivit nordiska väsen.

Ernfrid

Minion
Både min kompis och jag har en tendens att köpa fler spel än vi spelar, ffa för att beundra i hyllan samt läsa i. Lutar lite åt Mörk Borg kanske...

Dimfrost

Special Circumstances
Definitivt ytterligare en röst på Mörk Borg här. Det är dessutom väldigt spelbart. :)

Gutte

Warrior
Mörk Borg kan vara lite lättare om mottagaren känner sig skyldig att spelleda det.

Mogger

Hipsteranka
Funderar på en lämplig julklapp till en kompis. Om man måste välja mellan:
Mörk Borg
Symbaroum
Nordiska väsen
Om jag mot förmodan är kompisen i fråga så väljer jag Nordiska väsen. Mörk Borg är fantastiskt men för mig är det ett spel jag läser och roas av en gång. Ett spel som Nordiska väsen kan jag bläddra i ofta (tänker jag) och läsa i och fundera på.

Men vill ni spela mörk OSR-metall så är Mörk Borg rätt val.

Symbaroum har jag redan :)

Dr_Dängrot

Myrmidon
Jag skall vara tråkig och säga köp det din vän gillar . Du har ju en lista på 3 spel så antagligen så har du ju skapat den listan utifrån din väns preferenser och som hens vän borde du ju veta vilket av dom spelen som tilltalar hen mest. Ta och köp spelet som skulle tilltala hen mest är mitt svar