Nekromanti Förslag om e-postadresser

[HSM]

Warrior
En liten tanke slog mig. De som är ansvariga för vissa avdelningar i Codex och som vill kanske skulle kunna förses med namn@icodex.nu-adresser? Jag vet att det för mig skulle underlätta att kunna skilja ur i mailskörden vad som hör till vad osv. Dessutom skulle det bli en aningens lättare med intern kontakt, då man bara behöver komma ihåg namnet och inte en hel radda med @supergeocities.yahoo.com.net ;- Det behöver ju inte heller handla om hela e-postkonton utan om sk forward-adresser, som man burkar få lägga upp hur många som helst av hos de flesta leverantörer.

-Hasse

Gardener

Champion
Den allmänna praxisen är att de som har ett ansvarsområde får en en @rollspel.nu-adress med ansvarsområdet, vilket är mycket bättre än en personlig adress (för arbetet inom tidningen) då om posten tas över av någon annan så ändras inte adressen för funktionen. Förrvirrat? Dvs, korrektur har korrektur@rollspel.nu, prenumerations-mail går till prenumeration@rollspel.nu och recensioner går till recensioner@rollspel.nu.

Det är väl de som finns nu men vid behov lägger jag upp fler, vill du ha en fansin@rollspel.nu så är det snabbt ordnat.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

[HSM]

Warrior
Visst. Kör på det. Under förutsättning att folk få reda på att de finns. Jag hade tex, ingen aning om några av de du räknade upp fanns. :)

I vilket fall... fanzine@rollspel.nu (inget annat tack :)

-Hans

Gardener

Champion
Tja, flera av adresserna har dykt upp nyligen och meddelas bara där de används, tex prenumeration på prenumerationssidan osv. Sidan med e-postadresser till Codex ska göras om, men tyvärr är den ganska lågprioriterad.

Nu finns fanzine@rollspel.nu också.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

[HSM]

Warrior
Sehr gut.

Antar att den är kopplad till min adress (hans.stenstrom@home.se? Korrekt?

-Hans