soda_UBBT
Warrior
Jag inser att det inte direkt saknas förslag eller nödvändiga områden att beskriva för att eon skall bli så bra som möjligt (demoner, vandöda osv..)
Men jag tycker att om iden inte kvalificerar till en egen modul så kanske atlas boxen kan innehålla lite av:
En beskrivning utav intressegrupper som överskrider nations- och rasgränserna. Exempel skulle kunna vara handelshus av större magnitud(hansan typ) eller kanske någon hitintills hemlig ordern typ "Colonans bröder" som vill hitta kejsarstaven och återupprätta Colonan (kejsardömet that is) beskrivas. Beskrivningen borde innehålla profana personligheter och utbredning i mundana. Huvudkontor (eller modsvarande) med kartor osv.
Detta för att ytterligare ta ett steg mot ett realistiskt mundan. Mundana som en realistisk värld befolkad av individer med egna mål och drömma som inte slaviskt följer nations- och rasgränser
Just dessa rasgränser är något som jag ser som det absolut värsta (mycket tackvare de omtalade alv vs dvärg vs tirak - krigen).
Att se dessa raser som en fullständig homogen grupp förstör mycket av realismen i spelet. Denna illusion skulle kunna grusas av en väl genomarbetad modul där intressegrupper och deras agenda och medel beskrivs...
Ps
jag förstår att dessa krig enade de olika grupperna med hjälp av ”gemensam fiende metoden”
ds
Men jag tycker att om iden inte kvalificerar till en egen modul så kanske atlas boxen kan innehålla lite av:
En beskrivning utav intressegrupper som överskrider nations- och rasgränserna. Exempel skulle kunna vara handelshus av större magnitud(hansan typ) eller kanske någon hitintills hemlig ordern typ "Colonans bröder" som vill hitta kejsarstaven och återupprätta Colonan (kejsardömet that is) beskrivas. Beskrivningen borde innehålla profana personligheter och utbredning i mundana. Huvudkontor (eller modsvarande) med kartor osv.
Detta för att ytterligare ta ett steg mot ett realistiskt mundan. Mundana som en realistisk värld befolkad av individer med egna mål och drömma som inte slaviskt följer nations- och rasgränser
Just dessa rasgränser är något som jag ser som det absolut värsta (mycket tackvare de omtalade alv vs dvärg vs tirak - krigen).
Att se dessa raser som en fullständig homogen grupp förstör mycket av realismen i spelet. Denna illusion skulle kunna grusas av en väl genomarbetad modul där intressegrupper och deras agenda och medel beskrivs...
Ps
jag förstår att dessa krig enade de olika grupperna med hjälp av ”gemensam fiende metoden”
ds