Nekromanti Förslag på musik

Dragos

Veteran
Hej
Jag börjar med att pressentera mig då detta blir min första post på detta forum. Jag är en övervintrad gammal spelare som har hållit på med diverse rollspel i typ 9 år nu. Jag har en särskilld plats i mitt hjärta för WFRP och Exalted men har även de senaste 3 åren varit med i en underbar D&D kampanj. Jag gillar intensivt spel där spelarna gärna får vara uppe och röra på sig i lokalen för att ytterligare vissa vad de gör (oförglömmliga lightsaberstrider har utkämpats på detta sätt =) ). Jag anser också att ett bra satt soundtrack kan lyfta ett äventyr oerhört och det är det jag vill ha hjälp med.

Jag ska inom kort (förmodligen) dra igång ett äventyr i trudvang, Vildhjärta närmare bestämt. För att komma bort från andra fantasyspel som vi har kört vill jag ha ett markant anorlunda soundtrack, gärna med ett nordiskt sound. Vad har ni för tipps? Lite finntroll i striderna kanske eller något av Väsen?
Jag lyssnar och tar även gärna emot anekdoter från Vildhjärta som ni vill dela med er av.

Till min spelgrupp. S.O.S, backa ut ur den här tråden! Jag kan behöva diskutera äventyret i denna.

Tack på förhand.

G

Guest

Guest
Välkommen....

Vad du nu hittar för något så tycker jag att du kan varva din musik med Conan-Filmmusiken. Den är faktiskt väldigt Trudvang i mina "öron" Hård, Rå och Rak på sak, inte för fantasymelodiöst.

Mitt lilla tips till dig...