Nekromanti Förslag på nytt forum

PAX

Jordisk Äventyrare
Mitt förslag är ett Recensionsforum där var och en kan skriva om de produkter man vill. Produkterna bör anknyta till rollspel så lämpligt är väl Rollspel och deras tillbehör. Böcker och kanske brädspel/figurspel.

- "Men vi har redan recensioner på Rollspel.nu." - Ja det har vi, men de är riktade mot svenska spel och antalet recensioner har inte ökat speciellt mycket den senaste tiden. Min tanke är att det ska bli lättare att lägga upp en egen recension via ett forum där även recensionen/spelet kan disskuteras vidare.

Varje spel kan recenseras av flera forumsanvändare. Recensionerna behöver inte vara knytna till bedömningssystemet 3T6 utan det är upp till var och en att skriva vad han/hon tycker om spelet.

Mitt förslag är lagt. Nu vill jag höra fler åsikter och idéer kring detta.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag gillar också recensioner. I dagsläget är de recensioner som läggs upp på framsidan officiella recensioner, i alla fall så länge det handlar om svenska spel. I framtiden kommer det att finnas möjligheter för användare att skriva recensioner och lägga upp dem som artiklar i lämplig kategori om jag har fattat saken rätt, men jag överlåter åt Snigel att utveckla det om han vill. Tills vidare tycker jag dock att det går utmärkt att skriva recensioner på rollspelsforumet.

Alltså: recensioner gör sig bättre som artiklar, men med dagens funktionalitet och innehållspolicy är rollspelsforumet bättre än ett nytt forum. Fler recensioner är dock alltid trevligt. :gremsmile:

/Dimfrost