Oceanliner
Warrior
Eons skadesystem är som bekant långsamt men detaljerat, därför har jag gjort vissa förändringar för att få striderna att flyta bättre. Vad är det då som tar tid i en strid? frågade jag mig. Tja tre saker färdighetsslag, skade-slag och VINIT-slag. Det är ju stridens 3 moment som man bestämmer med tärningar. Om man nu kunde minska eller ta bort en eller flera av momenten skulle det då inte gå snabbare?
Mitt förslag går ut på att man istället för att försvararen slår VINIT slag varje runda så låter man försvararens sista anfall fungera som VINIT slag. Alltså, är sista försvarsslaget under VINIT har försvararen vunnit tillbaka initiativet.
Förlorar man nu realism på detta?
Det tycker inte jag, tvärt om ett kasst försvar minskar ju chansen att man vinner tillbaka initiativet. Modifikationerna på kvickt respektive kraftfullt anfall är ju samma på VINIT som för försvarssalget.
Öppningsslag slås som vanligt men snabbhetsindex blir det värre med, personligen tycker jag en person med kortare/långsammare vapen borde få en nivå svårare att parera för det är inte så lätt att slåss med en dolk mot en person med ett 1m långt svärd.
För skador använder man tabellerna i krigarens väg, om man vill kan man använda det förenklade skadesystemet till spelledarpersoner.
Tid är pengar...
Mer om detta ska komma upp på min hemsida (nån gång)
//Jonas - Vid frågor ring Polia
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
Mitt förslag går ut på att man istället för att försvararen slår VINIT slag varje runda så låter man försvararens sista anfall fungera som VINIT slag. Alltså, är sista försvarsslaget under VINIT har försvararen vunnit tillbaka initiativet.
Förlorar man nu realism på detta?
Det tycker inte jag, tvärt om ett kasst försvar minskar ju chansen att man vinner tillbaka initiativet. Modifikationerna på kvickt respektive kraftfullt anfall är ju samma på VINIT som för försvarssalget.
Öppningsslag slås som vanligt men snabbhetsindex blir det värre med, personligen tycker jag en person med kortare/långsammare vapen borde få en nivå svårare att parera för det är inte så lätt att slåss med en dolk mot en person med ett 1m långt svärd.
För skador använder man tabellerna i krigarens väg, om man vill kan man använda det förenklade skadesystemet till spelledarpersoner.
Tid är pengar...
Mer om detta ska komma upp på min hemsida (nån gång)
//Jonas - Vid frågor ring Polia
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>